امام جمعه موقت ساری:

انتصاب‌ها باید بر پایه توانمندی و شایسته‌سالاری باشد

حجت‌الاسلام «یوسف‌پور» گفت: مسئولیت‌ها و انتصاب‌ها در دولت جدید باید بر پایه تعهد، قداست، تخصص، مهارت، توانمندی و شایسته‌سالاری باشد.
کد خبر: ۴۷۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ - 27August 2021

انتصاب‌ها باید بر پایه توانمندی و شایسه سالاری صورت گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «یوسف یوسف‌پور» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان اظهار داشت: تقوای الهی اوج اخلاق اسلامی و کرامت اخلاقی است.

وی افزود: تقوا خداباوری، خداناظری و خداترسی است و انسان برای رسیدت به عزت دنیوی و سعادت و امنیت آخروی باید به تقوای الهی پناه ببرد.

حجت‌الاسلام یوسف‌پور با بیان اینکه تقوا تزکیه نفس، خودسازی، همت بلند و تلاش فوق‌العاده می‌خواهد، افزود: اهل تقوا کسانی هستند که بتوانند نفس خود را تربیت و تزکیه کنند.

امام جمعه موقت ساری اصلاح باطن و ظاهر و ساماندهی امور دین و معیشت و رابطه شایسته با خدا و مردم از ویژگی‌های انسان مؤمن دانست.

وی گفت: اگر در جامعه علوی، توحیدی و محمدی مشکل و ناهنجاری و فساد وجود دارد، به خاطر این است که دل و جان جامعه خدایی نشده است و در پایبندی و عمل به اخلاق اسلامی و آداب دینی کم آورده و رابطه با خداوند به شایستگی رعایت نشده است.

امام جمعه موقت ساری در ادامه عنوان کرد: عاشورا بزرگترین مصیبت در اسلام و تاریخ بشریت است و گرامیداشت آن بزرگترین مصداق تعظیم شعائر الهی است.

وی با عنوان اینکه پرچمی که امام حسین (ع) در کربلا و عاشورا برافراشت، بزرگترین پرچم خدانما بود، افزود: صحنه عشق و ایثاری که در پای این پرچم به نمایش درآمد و بزرگترین صحنه خداخواهی و خداجویی بود که نه سابقه داشت و نه تکرار دارد.

عاشورا و اربعین حسینی بستر قیام جهانی حضرت مهدی (عج)
حجت‌الاسلام یوسف‌پور ادامه داد: کربلا ماموریت دارد نقش مکه حرم الله که از نقش خود بازداشته شد و نقش مدینه منوره که با فتنه «سقیفه» از ایفای نقش بازماند را تا آخر تاریخ بشریت عهده دار باشد و این نقش را ایفا کند.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: عاشورا و اربعین حسینی بسترساز قیام جهانی حضرت مهدی (عج) هستند.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مراسم عزاداری حسینی که با توجه به شرایط کرونایی اقامه عزا کردند، گفت: بیماری کرونا همچنان قربانی می‌گیرد. از خدمات کارکنان حوزه سلامت تشکر می‌کنیم و انتظار داریم که مسئولین این حوزه به چاره جویی کارآمد و موثر بپردازند و مردم هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امام جمعه موقت ساری همچنین با گرامیداشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهادت این دو شهید به فاصله دو ماه پس از شهادت شهادت بهشتی و ۷۲ تن از یارانش موجب استحکام و استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

حجت‌الاسلام یوسف‌پور ادامه داد: هفته دولت هفته تجلیل و تکریم شهدا شهیدان رجایی و باهنر و شهدای ترور و تقدیر از خدمات دولتمردان و کارگزاران نظام است و برنامه‌های در حال انجام است.

وی با اشاره به استقرار دولت جدید گفت: مسئولیت‌ها و انتصاب‌ها باید بر پایه تعهد و قداست و تخصص و مهارت و توانمندی و شایسته سالاری باشد.

حجت‌الاسلام یوسف‌پور افزود: مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها باید بر اساس استعداد و قابلیت‌ها صورت بگیرد و اتحاد و وحدت امت بر محور ولایت به جد در دستور کار قرار گیرد و از تنش پرهیز شود.

وی نظارت و اشراف کامل و بازدارنده و مدیریت و برخورد قاطع و قدرتمندانه برای پیشگیری از تخلف و فساد را ضروری دانست و افزود: باید به خواسته‌های مردم توجه شود، برای رفع مشکلات اقتصادی به خوبی برنامه ریزی و از ارزش‌های انقلاب و جایگاه شهدا و ایثارگران پاسداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار