وزیر نیرو:

طرح غدیر، آب شرب و کشاورزی ۲۶ شهرستان خوزستان را تامین می‌کند

محرابیان گفت: طرح آبرسانی غدیر آب شرب و کشاورزی ۲۶ شهرستان خوزستان را تامین می‌کند و تاکنون آبرسانی به ۱۸ شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۴۷۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ - 27August 2021

طرح غدیر، آب شرب و کشاورزی ۲۶ شهرستان خوزستان را تامین می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو امروز (جمعه) پس از حضور در محل سازمان آب و برق خوزستان در اهواز، اظهار داشت: طرح آبرسانی غدیر آب شرب و کشاورزی ۲۶ شهرستان خوزستان را تامین می‌کند و تاکنون آبرسانی به ۱۸ شهرستان انجام شده است.

وی افزود: گام نخست این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده اما آب با کیفیتی نیست لذا پیش بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تعییر پیدا کند اما این طرح متوقف است و با بررسی انجام شده مقرر شد تا با یک روش میان بُر هرچه سریع‌تر آب با کیفیت دز را به ایستگاه‌های پمپاژ این شهرستان‌ها رسانده و وارد شبکه کنیم.

محرابیان ادامه داد: امروز در معیت رییس جمهوری نخستین سفر استانی را به خوزستان داشتیم تا از نزدیک برخی از طرح های آب و فاضلاب استان را دیدن کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شده، گفت: مردم قهرمان خوزستان گلایه‌های به حقی را از ۲ حوزه آب و فاضلاب دارند و دلیل اصلی آن این است که بسیاری از طرح‌های آب و فاضلاب به طور کامل اجرا نشده و مردم نمی‌توانند از مزایای آنها به طور کامل استفاده کنند.

وی موضوع فاضلاب را مشکل بیشتر شهرهای خوزستان بیان کرد و متذکر شد: سطح آب در برخی شهرهای خوزستان بالا است و دفع فاضلاب به خوبی انجام نمی شود و لازم است در این شهرها تصفیه خانه مدرن و به روز، به همراه شبکه دفع آب داشته باشیم.

محرابیان افزود: به طور مثال در شهر اهواز در سال‌های گذشته در شرق کارون تصفیه خانه‌ای با سرمایه‌گذاری سنگین احداث شده ولی متاسفانه شبکه دفع فاضلاب به طور کامل انجام نشده و در مرحله ابتدایی قرار دارد.

وزیر نیرو به بازدید امروز رییس جمهوری از تصفیه خانه‌های فاضلاب اهواز نیز اشاره کرد و خبر داد: سرعت کار کند و پیشرفت کار نسبت به آن چیزی که انتظار می‌رفت بسیار کم بود که مقرر شد منابع لازم زودتر تزریق شود تا این کار با سرعت به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها