کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد؛

لزوم مقاوم‌سازی مبانی دینی و ملی در اذهان نسل امروز

‌«حکیمیان» گفت: وظیفه زنان و مردان کشورمان این است که برای دفاع از حرم، مبانی فرهنگی دینی و ملی خود را در اذهان نسل خود مقاوم‌سازی کنیم.  
کد خبر: ۴۷۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ - 28August 2021

لزوم مقاوم سازی مبانی دینی و ملی در اذهان نسل امروز

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «معصومه حکیمیان» معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در اجتماع نقش زنان در ترویج مکتب عاشورایی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (ع) و با اشاره به بخشی از وصیت نامه سپهبد شهید سلیمانی اظهار داشت: نقطه برجسته شهید سلیمانی اخلاص او بود و ایشان تلاش کرد تا اخلاص خود را بالا نگه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شهید سلیمانی در وصیت نامه خود فرمود «‌امروز قرارگاه امام حسین (ع) ایران است، بدانید جمهوری اسلامی یک حرم است اگر این حرم بماند سایر حرم ها خواهند ماند و اگر دشمن این حرم را از بین ببرد سایر حرم ها نخواهند ماند».

وی با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: هر ایرانی که پیام سپهبد شهید سلیمانی را شنید باید به وجود خود سِمت مدافع حرم اطلاق کند و در شرایط کنونی که جنگ نرمی به قدمت تاریخ بشر ایجاد شده است، باید تلاش شبانه روزی کنیم.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور بیان داشت: دوران دفاع مقدس، دوران هشت ساله نیست؛ این دوران نقطه طلایی مبارزه ملت ایران و فداکاری این ملت در طی هشت سال بوده است؛ طول دفاع مقدس به اندازه تاریخ بشر است؛ انبیا الهی یک به یک دفاع مقدس کردند، حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از دین و حقیقت دین خدا دفاع کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) زیباترین صحنه دفاع مقدس را در تاریخ بشر خلق کرد، یادآور شد: آنتوان بارا محقق مسیحی است که در مورد امام حسین (ع) می گوید «اگر حسین از آن ما بود در هر سرزمین برای او بیرق می‌افراشتیم و در هر روستا منبری برای او بر پا می کردیم که و مردم را با نام حسین به دین فرا می خواندیم».

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما برای حفظ آبروی اسلام و ایران هزاران مدافع حرم فرهنگی و اجتماعی می خواهیم، تصریح کرد: در این عرصه پنج زلزله افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش اعتیاد، کاهش جمعیت، کاهش اخلاق، معنویت، عفاف و حیا در بین زنان و مردان را باید مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: هر ملتی که بخواهد استقلال و آزادی خود را حفظ کند باید نسل خود را از سه جنبه جسم، اخلاق و روان سالم نگه دارد؛ چرا که کشوری که حقیر و ضعیف شد به راحتی می تواند مستعمره شود.

حکیمیان با بیان اینکه جهان گرفتار بحران معنویت است، عنوان کرد: در این شرایط ما در فضایی زندگی می کنیم که آتش نمرود بر پاست؛ بنابراین باید نسلی را تربیت کنیم تا از این آتش عبور کند.

این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: وظیفه زن و مرد ما این است که برای دفاع از حرم، مبانی فرهنگی دینی و ملی خود را در اذهان نسل خود مقاوم سازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار