یادمان شهدای گمنام شهر «شاندیز» افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، یادمان شهدای گمنام شهر شاندیز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۷۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ - 28August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، به مناسبت هفته دولت و همزمان با چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهر شاندیز، مراسم افتتاح یادمان این شهدای والامقام امروز با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «محمد صاحبی» امام جمعه شهر شاندیز، «سیدحسن حسینی» فرماندار طرقبه شاندیز، مسؤلین محلی و جمعی از خانواده شهدا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام صاحبی در این مراسم اظهار داشت: شهید به معنای شاهد و ناظر است و شهدا فردای قیامت گواهی خواهند داد که چه کسانی خادمین ملت و خدمتگزار نظام بودند و چه کسانی به این مردم خیانت کردند.

وی افزود: شهدا قطعه‌قطعه شدند تا این پیام را به مسئولین بدهند که خدمت به مردم و ولایتمداری باید اولویت فردی و اجتماعی آنها باشد.

صاحبی با بیان اينکه ۹۷ درصد شهدا پرورش یافته مسجد بودند گفت: بیشتر شهیدان نوجوان و یا جوان بودند و ۳۶ هزار دانش‌آموز که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند مؤید این ادعاست.

امام جمعه شهر شاندیز در پایان گفت: با شکل‌گیری جریان تکفیری‌ و داعش توسط استکبار در سوریه و عراق، باز هم جوانان از ایران و دیگر کشورهای اسلامی پرچمدار جهاد شدند و برای دفاع از حرم آل‌الله و مقابله با اسلام انگلیسی پا در میدان مبارزه گذاشتند که جمعی از آنها به فیض شهادت نائل آمدند.

یادمان شهدای گمنام باعث گسترش معنویت می‌شود

حسینی نیز در این مراسم ابراز داشت: باید خداوند را شاکر باشیم که در سایه امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در آرامش زندگی می‌کنیم. این آسایش را مدیون خون شهدا هستیم و لذا باید قدردان ایثار و از خودگذشتگی شهیدان والا مقام و فداکاری ایثارگران باشیم.

فرماندار طرقبه شاندیز یادآور شد: انقلاب اسلامی مانند نهال نوپایی بود که با خون شهدا به ثمر نشست و امروز ملت همیشه در صحنه کشورمان و همچنین جهان اسلام از سایه‌سار آن بهره‌مند هستند. آحاد جامعه باید از این شجره طیبه حفاظت و حراست کنند.

وی با تأکید بر اینکه اسلام مکتبی کارآمد برای همه نسل‌هاست، گفت: برای تدفین شهدای گمنام شهر شاندیز، بهترین نقطه شهر انتخاب شده و با توجه به‌ جاذبه گردشگری این شهر، یادمان شهدای گمنام به زیارتگاهی برای مردم تبدیل شده است.

حسینی در پایان گفت: یادمان شهدای گمنام کمک می‌کند که معنویت در شهر تعمیم و گسترش پیدا کند و همچنین گردشگرانی که در پارک طبیعی شاندیز حضور پیدا می‌کنند از این معنویت بهرمند خواهد شد. امیدواریم دستگاه‌ها و مسئولین محلی با حمایت‌های خود، بیش از پیش به این یادمان رونق ببخشند.

شهیدان گمنام شهر شاندیز که مربوط عملیات خیبر و تک دشمن در فاو هستند در سن ۲۵ و ۲۳ سالگی در جزیره مجنون و فاو به شهادت رسیدند و در هفتم شهریور ۱۳۹۶ پارک طبیعی این شهر میزبان این ۲ شهید والامقام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار