رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد؛

کشف بیش از ۲ هزار میلیارد کالای قاچاق در کشور

سردار مقیمی از اجرای هشتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف دو هزار و ۷۳۳ میلیاردی انواع کالای قاچاق طی هفته گذشته در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ - 29August 2021

کشف بیش از ۲ هزار میلیارد کالای قاچاق در کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای برنامه‌های عملیاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هشتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۰، با اولویت «کالا‌های گمرکی، دخانی و ترانزیتی» و «نظارت و واپایش انبار‌ها و محل‌های دپو کالا»، به عنوان یکی از راهبرد‌های عملیاتی برای شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی برای قاچاقچیان، محل‌های دپو و توزیع کالا‌های قاچاق و تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق در سطح کشور اجرا شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه پلیس امنیت اقتصادی حافظ امنیت تولید داخلی و مصرف کنندگان است به همین منظور کارآگاهان این پلیس شناسایی و واپایش انبار‌ها و محل‌های دپــو و مراکز پخش کالا را در دستور کار خود قرار داده و چندین مرکز متخلف در حوزه قاچاق کالا در سطح کشور را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در طرح مذکور در بازدید و بازرسی از این مراکز بیش از ۱۲ میلیون و ۴۳۱ هزار عدد انواع کالای قاچاق به همراه بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی قاچاق کشف و ۷۸۳ دستگاه انواع خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه از سوی کارشناسان دو هزار و ۷۳۳ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص یک هزار و ۳۱۰ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در خاتمه با تاکید براینکه این پلیس با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند از هموطنان خواست که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها