رییس ستاد کنگره شهدای قم:

روحیه بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت راه برون رفت از مشکلات است

حاجی‌زاده گفت: تمسک به روحیه و تفکر بسیجی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا و فرماندهان دوران دفاع مقدس، راه برون رفت از مشکلات کنونی جامعه است.
کد خبر: ۴۷۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ - 29August 2021

روحیه بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت راه برون رفت از مشکلات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «احمد حاجی زاده» رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، امروز در جلسه هم اندیشی اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سالن «رضوان» شهرداری قم، اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور، تنها راه نجات و حرکت به سوی قله‌های پیشرفت و سرافرازی، بازگشت به سیره شهدا و فرماندهان دوران دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در این زمینه ذره‌ای کوتاهی و غفلت کنیم، افزود: حضور مسئولان در جمع مردم و رسیدگی به مشکلات آنان، موجب تقویت روحیه آحاد جامعه شده و خاطرات صفا، صمیمیت و یکرنگی دوران حماسه و ایثار و مدیریت جهادی آن دوران را تداعی می‌کند.

حاجی زاده افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس به سبب همین همدلی‌ها بود که مردم با تمام کمبود‌ها ساختند و فرزندان عزیزشان را در راه خدا و اسلام و انقلاب به جبهه فرستادند و در شهادت شان نیز صبورانه پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند.

وی با اشاره به سخنان پدر بزرگوار نخبه شهید مدافع حرم، «مهدی لطفی نیاسر» در مراسم تشییع این شهید عزیز خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم همچون امثال این پدر بابصیرت، فرهنگ پشتیبانی از ولایت فقیه و آرمان‌های حماسه عاشورایی دفاع مقدس در جامعه حاکم شود.

رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم افزود: نباید از خوان پربرکت شهدا دور شویم، زیرا در صورت همراهی با شهداست که بسیاری از ضعف‌ها و کاستی‌ها و ظلم‌ها از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به فراز‌هایی از سخنان روحانی شهید «میثمی» ادامه داد: توانایی ما نه به اندازه تجهیزات مان بلکه به اندازه توکل مان بر خداست، زیرا در جبهه نیز امکانات ما به هیچ وجه قابل قیاس با دشمن نبود، اما این توکل شهدا و رزمندگان اسلام بود که با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و فتح و پیروزی را برای ما رقم زدند.

حاجی زاده عنوان کرد: شهدا و رزمندگان اسلام نماد توکل بر خدا هستند و ما باید بتوانیم به درستی این آرمان‌های ارزشی را به نسل جوان منتقل نماییم.

وی تصریح کرد: کار کردن برای شهدا لیاقت و شایستگی و دعوت می‌خواهد و باید بدانیم که ترویج فرهنگ تفکر بسیجی و ایثار و شهادت در جامعه، راه برون رفت از مشکلات است.

رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرداری قم یادآور شد: برگزاری چنین جلسه ای، در واقع مقدمه‌ای برای جلسه اصلی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان به ریاست استاندار قم است و در آن جلسه، زمینه‌های همکاری و مشارکت دستگاه‌های استان برای برگزاری برنامه ملی «شب پرستاره» به مدت سه شب در گلزار شهدای استان و همچنین دیگر برنامه‌های بزرگداشت، اعلام خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه‌های سپاه استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو‌های مسلح و دیگر دستگاه ها، عنوان کرد: برنامه شب‌های پرستاره مورد تایید حضرت آقاست و همه باید کمک کنیم تا در اجرای مناسب این برنامه که همزمان از چندین شبکه سراسری پخش می‌شود، مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها