مسئول موکب یا فاطمه‌الزهرا (س) بابل:

باید از دریچه اربعین به تمدن بزرگ اسلامی برسیم

«طبرستانی» گفت: تمام تلاش ما برای معنوی‌تر برگزار شدن اربعین است و باید از دریچه اربعین به تمدن بزرگ اسلامی برسیم.
کد خبر: ۴۷۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ - 29August 2021

باید از دریچه اربعین به تمدن بزرگ اسلامی برسیمبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمدحسین طبرستانی» مسئول موکب یا فاطمه‌الزهرا (س) بابل عصر امروز در همایش موکب فاطمه‌الزهرا (س) و اعضای ستاد پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا که در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: موکب داری اربعین کرامت و رحمت و مودت است، تجربه‌ای که در اربعین داریم در هیچ جای زندگی نداشتیم و همه دغدغه‌ها برای راحتی همنوعان بود.

مسئول موکب یا فاطمه‌الزهرا (س) بابل با بیان اینکه رفتار کریمانه با زائر سیدالشهدا مدل مشابهی وجود ندارد، افزود: این نوع رفتار مدل زندگی در دوران امام زمان است و اربعین جهانی‌تر خواهد شد چه به ظاهر کربلا باشیم یا نباشیم. جهانی شدن به جوشش خون سیدالشهدا است و هر روز این ظرفیت الهی تقویت می‌شود.

وی بیان داشت: وقتی یک بانوی غیر مسلمان در مراسم دسته روی عاشورای لندن آنچنان می‌گرید جز نصرت الهی برای اخر الزمان با رمز سیدالشهدا چیز دیگری نیست، در این پازل آخرالزمانی برای هر کدام از ما نقشی را تعریف کردند یک نفر زائر، یک نفر خادم و یک نفر بانی مراسم است.

این مسئول با بیان اینکه تمام تلاش ما برای معنوی‌تر برگزار شدن اربعین است و ما باید از دریچه اربعین به تمدن بزرگ اسلامی برسیم، گفت: اربعین لایه‌های پنهانی زندگی سعادتمندانه است و باید همه دغدغه ما اربعینی شود و پراهمیت‌تر و پرنقش‌تر در این عرصه باشیم. کسانی که به دنبال مانع تراشی برای خدمتگزاری اربعین هستند توصیه می‌کنم وقت خود را تلف نکنند، زیرا صاحب این ماجرا فرد دیگری است و از جای دیگر و عالم دیگر مدیریت می‌شود.

عضو شورای جامع فعالان مردمی اربعین کشور تاکید کرد: رفتن به کربلا در اربعین اولویت ما است و اگر حتی راه بسته بماند ما به تکلیف خود در ترویج فرهنگ اربعین عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خادم اربعین وقف زائر سیدالشهدا است، بر اساس مطالب واصله سال گذشته در هیچ جای کشور مانند بابل برنامه‌های منظم و گسترده در زمینه اربعین نداشت و تکلیف ما در صورت عدم حضور در کربلا، در بابل مشخص است و در سراسر مناطق بابل موکب‌های پذیرایی و خدماتی اربعین انجام می‌دهیم و در نوکری سیدالشهدا رتبه بندی نداریم و همه چیز به قبول کردن این نوکری اهل بیت (ع) از جانب خداوند متعال است و تا آخرین نفس پای دستگاه سیدالشهدا ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار