نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه مجریان نظام اسلامی است

آیت‌الله «فلاحتی» سه محور بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه مجریان نظام اسلامی دانست و گفت: دولت در تراز انقلاب و نظام اسلامی در این مسیر حرکت می‌کند.
کد خبر: ۴۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ - 30August 2021

دولت در تراز انقلاب با اخلاص، امیدوار و بانشاط استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان، در مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشتم شهریور که در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان «رشت» برگزار شد، به بیان ویژگی‌های دولت در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مطالب سودمندی را تبیین فرمودند؛ بنابراین رئیس جمهور جدید در روز تنفیذ به کارگیری دستورالعمل‌های این بیانیه را از برنامه‌های دولت عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم علاوه بر مردم، جوانان، نخبگان خواص، مسئولان را خطاب قرار دادند، تصریح کرد: همه کارگزاران نظام اسلامی از جمله ائمه جمعه سراسر کشور و نمایندگان آنان باید نسبت به پیاده سازی بیانیه گام دوم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به سه محور کلی بیانیه مذکور، افزود: محور اول بیانیه گام دوم انقلاب به مسئله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی اشاره دارد و محور سوم روح کلی نظام اسلامی و جریانات مربوط به اداره جامعه را مطرح می‌کند؛ اما محور دوم به بیان هفت موفقیت، هفت ظرفیت و هفت ماموریت انقلاب می‌پردازد.

آیت الله فلاحتی سه محور بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه مجریان نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: دولت در تراز انقلاب و نظام اسلامی در این مسیر حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه انبیاء، علما و صلحا در طول تاریخ بشر مسئله انجام تکلیف و ماموریت الهی را هدف اصلی و اساسی خود قرار داده و آحاد جامعه را به آن امر کرده اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از انبیاأ در این راه شهید شدند؛ اما لحظه‌ای سستی به خود راه ندادند؛ زیرا در راه انجام تکلیف سستی معنا ندارد، درحالی که تلاش شیطان همواره بر این است که انسان‌ها را از عمل به تکلیف باز دارد.

امام جمعه رشت تکلیف محوری را رمز موفقیت دولت و حاکم در نظام دینی دانست و متذکر شد: براساس آیات و روایات از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، انجام تکلیف در نظام دینی بسیار مهم است.

وی با اشاره به تعبیر معمار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «همه ما مامور به تکلیف و وظیفه ایم؛ نه مامور به نتیجه»، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز عمل به تکلیف، به معنی بی رغبتی نسبت به پیروزی نیست؛ بلکه پیروزی در اهداف بزرگ را از نعمت‌های الهی می‌دانیم و لذا خاصیت عمل به تکلیف ناامید نشدن و نترسیدن و متزلزل نشدن است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تکلیف‌محوری را لازمه همه نظام‌های حکومتی به‌ویژه نظام دینی دانست و تصریح کرد: همه چالش‌ها و بحران‌هایی که انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته با آن مواجه بوده، به‌خاطر عمل نکردن، کم عمل کردن و یا انحراف از تکالیف الهی است.

وی سراسر زندگی امیرالمومنین علی (ع) را براساس انجام تکلیف دانست و خاطرنشان کرد: جنگ و صلح و سکوت و قیام مولای متقیان به خاطر جامعه اسلامی بوده است.

آیت‌الله فلاحتی مسئولان را به سه گروه وظیفه گرا، نتیجه گرا و تکلیف گرا تقسیم کرد و متذکر شد: وظیفه گرایی و نتیجه گرایی نمی‌تواند راهگشای نظام اسلامی باشد، یعنی اگر مجریان در اداره جامعه اسلامی فقط وظیفه گرا باشند، آنچه که انجام می‌دهند از روی اجبار است؛ مسئول و مجری نتیجه گرا نیز از بیرون دستورالعمل می‌گیرد؛ اما مسئولی که تکلیف گراست براساس آیین و داده‌های الهی عمل می‌کند؛ لذا چنین دولت و نظامی به نتیجه نگاه نمی‌کند و اصل بر تکلیف است.

وی شهیدان رجایی و باهنر را نمونه بارز یک دولت الگو برای همه دولت‌های اسلامی دانست و تاکید کرد: تمام زوایای زندگی شهید رجایی رنگ و بوی تکلیف گرایی و عمل به دستورات خدا، اسلام، قرآن و پیامبر داشت؛ لذا چنین دولتی می‌تواند بسترساز آحاد جامعه برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران به الگوی جبهه مقاومت تبدیل شده است، افزود: برای نظام اسلامی همین بس که توانسته شخصیتی اخلاقی، نظامی و تکلیف مدار همچون شهید قاسم سلیمانی را به‌عنوان الگویی برای جوامع بشری در این دنیای پر از غوغای ماده و ماده گرایی معرفی کند؛ اگرچه حاج قاسم را از دست دادیم، اما حرکت او برای همه کشور‌ها و ملت‌ها الگوست.

وی دولت در تراز اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی را بسترساز تربیت شخصیت‌هایی همچون شهیدان رجایی، باهنر و سلیمانی دانست و تصریح کرد: ادبیات دولت در تراز ادبیات قرآنی است؛ پرورش آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان زمانی شکل می‌گیرد که ادبیات آنان، ادبیات دین اسلام و قرآن باشد.

آیت‌الله فلاحتی از دولت سیزدهم خواست نگاه به داخل و گره نزدن مشکلات کشور به خارج را در دستور کار خودش قرار دهد و اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی با دنیا تعامل دارد و فقط آمریکا را دنیا نمی‌دانیم، بلکه قدرت‌های زیادی وجود دارند که استعمارگر نبوده و به‌دنبال روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با کشور‌ها هستند، در حالی که تلاش قلدر‌های جهانی این است که رابطه چین و روسیه با ایران را قطع کنند.

وی با بیان اینکه دولت در تراز انقلاب اسلامی با اخلاص، امیدوار و بانشاط است، تاکید کرد: چنین دولتی قرب الهی دارد و می‌تواند برای جوامع بشری الگوسازی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، توکل بر خدا و واگذاری نتیجه به خدا را دو ویژگی برجسته دولت در تراز انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو نیروی مومن انقلاب بودند و اگر دولت‌های آینده در همین مسیر باشند، قطعاً می‌توانیم تمدن اسلامی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها