كارشناس مسائل منطقه:

لبنان محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی را ناامن کرده است

عزیزی گفت: لبنان امروز در یک معادله مقاومت و گفتمان مقاومت قرار دارد و محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی را ناامن کرده است و به همین جهت این رژیم تلاش دارد در داخل لبنان ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد کند تا نارضایتی بین مردم لبنان به وجود بیاورد.
کد خبر: ۴۷۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 30August 2021

لبنان محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی را ناامن کرده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی عزیزی» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی شرایط لبنان در سال‌های اخیر را از نظر اقتصادی بسیار سخت و دشوار دانست، اظهار داشت: بعد از انفجار بیروت شاهد تحولاتی هستیم که در راستای بی‌ثباتی این کشور صورت می‌گیرد که خلاء سیاسی نبود دولت به این وضعیت دامن زده است.  

کارشناس مسائل منطقه در بخشی از وضعیت نامناسب امروز لبنان را حاصل جریان‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در داخل لبنان و مدیریت و برنامه‌ریزی آمریکا و غربی‌ها دانست و مطرح کرد: لبنان امروز در یک معادله مقاومت و گفتمان مقاومت قرار دارد و محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی را ناامن کرده است و به همین جهت این رژیم تلاش دارد در داخل لبنان ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد کند تا نارضایتی بین مردم لبنان به وجود بیاورد.

وی شرایط نامطلوب اقتصادی در داخل لبنان را برای آمریکا بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: این شرایط که با مدیریت رسانه‌های غربی گسترش یافته است، مقاومت و سلاح آن را نشانه رفته است. در حقیقت سناریویی که در تمام تحولات لبنان از آغاز تا به امروز پیاده شده است، گسست و نارضایتی در داخل این کشور با هدف متهم کردن مقاومت است تا ضمن ایجاد آشوب داخلی علیه مقاومت، آن را مجبور به خلع سلاح کنند.

عزیزی حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان را نشانه‌ی ورود حزب الله و مقاومت لبنان به معادلات جدید عنوان کرد و افزود: این معادلات در حقیقت عرصه بازدارندگی اقتصادی محسوب می‌شوند. حزب الله قبلاً در جنگ ۳۳ روزه یک معادله جدیدی را ایجاد کرد و شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد که نشان دهنده معادله بازدارندگی حزب الله و مقاومت در منطقه در برابر رژیم صهیونیستی بود.

وی درباره احتمال ماجراجویی رژیم صهیونیستی در خصوص کشتی‌های حامل سوخت ایران گفت: رژیم صهیونیستی چه دست به ماجراجویی بزند و چه این کار را انجام دهد در هر صورت بازنده است و این تحلیل رسانه‌های خود این رژیم است. اگر دست به اقدامی علیه کشتی‌های حامل سوخت بزند، با توجه به اینکه سید حسن نصرالله به‌صراحت اعلام کرد کشتی‌های ایرانی بخشی از خاک لبنان محسوب می‌شوند، با پاسخ سنگین و محکم حزب الله لبنان روبرو خواهند شد و این موضوع را اسرائیلی‌ها به‌خوبی می‌دانند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار