در گفت‌وگو با همسر شهید «اسحاقیان» مطرح شد؛

«شهدای مدافع حرم» شهدای رکاب امام زمان (عج) هستند

همسر شهید مدافع حرم «مهدی اسحاقیان» گفت: همسرم قبل از شهادت گفته بود بچه‌هایی که در سوریه شهید می‌شوند در رکاب امام زمان (عج) هستند.
کد خبر: ۴۷۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 27September 2021

همسرم در رکاب امام زمان (عج) شهید شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، زینب مداح همسر شهید مدافع حرم مهدی اسحاقیان در گفت‌وگو با گروه دوستان شهدایی به بیان نکات و ویژگی‌های همسر شهید خود پرداخت. وی که خود نیز فرزند شهید است با بیان بیوگرافی کوتاهی از همسرش  اظهار داشت: شهید مهدی متولد دوم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بودن در شهر درچه اصفهان بود. سه خواهر و دو برادر داشت و فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان عربی از دانشگاه شهید چمران شیراز بود.

وی افزود: ایشان با گروه فرهنگی بشارت همکاری داشتند. فعالیت این گروه این بود که به خانواده شهدا سرکشی و خاطراتشان را برای چاپ کتاب شهدا جمع آوری می‌کردند. سال ۱۳۸۷ بود که این گروه به منزل ما آمدند تا خاطرات پدر شهیدم را جمع آوری کنند.

مداح با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهید گفت: فعالیت‌های فرهنگی زیادی داشت که از جمله آن می‌توانم به فعالیت در گروه بشارت برای چاپ کتاب شهدا اشاره کنم. همچنین عضو گردان امام حسین (ع) بود و مدتی مسئولیت بازرسی حوزه بسیج برادران را داشت.

مداح برخی از خصوصیات اخلاقی شهید را برشمرد و بیان کرد: از خصوصیات اخلاقی ایشان می‌توانم تواضع، احترام به والدین، کمک به دیگران و توجه به نماز اول وقت را نام ببرم.

وی به حضور همسر خود در سوریه اشاره کرد و گفت: ایشان در اولین بار مورخ ۳۰ اردیبهشت سال ۹۵ به سوریه رفت و ۲۰ روز بعد به شهادت رسیدند. از آنجا که در رشته عربی تحصیل می‌کرد به عنوان مترجم زبان عربی عازم شد. من مخالفتی با رفتنش نکردم و اتفاقا خوشحال هم شدم، چون اعتقاد داشتم هرکسی که توفیق دفاع از حرم را پیدا کند نظر کرده حضرت زینب (س) است و من هم به واسطه شهید توفیق زیارت حضرت زینب (س) نصیبم شد.

مداح به خاطره آخرین وداع با همسرش اشاره و تعریف کرد: آخرین دیدار موقع اعزام ایشان به سوریه بود. با اینکه اینقدر ما عاشقانه زندگی کردیم حتی با من هم خداحافظی نکرد و همان موقع فهمیدم که می‌خواهد دل بکند و می‌خواهد آن وابستگی عاطفی پیش نیاید و اطرافیان وقتی این حالت را دیدند گفتند شهید می‌شود.

وی به شنیدن خبر لحظه شهادت اشاره کرد و گفت: آخرین تماس ما دو روز قبل از شهادت بود که منتظر تاکسی در ایستگاه بودم تا از دانشگاه به خانه برگردم که وقتی متوجه شد گفت شرمند تو هستم اگه خانه بودم می‌آمدم دنبالت تا به زحمت نیافتی. گفتم من به شما افتخار می‌کنم که به دفاع از حرم رفتی، فقط شهید نشو، بگذار در رکاب امام زمان (عج) و زمان ظهور شهید شوی که خندید و گفت بچه‌هایی که اینجا شهید می‌شوند در رکاب امام زمان (عج) هستند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار