فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

مدیریت جهادی توام با ایثار و ازخودگذشتگی لازمه حل مشکلات است

سردار کریمی گفت: شرایط امروز کشور نیازمند مدیریت جهادی توام با ایثار، مجاهدت و ازخودگذشتگی است و کسانی که در کشور مسئولیت می‌گیرند باید همواره برای رفع مشکلات مردم و خدمت صادقانه برای هرگونه مجاهدت در میدان حاضر باشند.
کد خبر: ۴۷۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ - 30August 2021

مدیریت جهادی توام با ایثار و ازخودگذشتگی لازمه حل مشکلات استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت هفته دولت و یادبود جانباز و آزاده سرافراز مرحوم «سید حمید حسینی» اظهار داشت: مرحوم «سید حمید حسینی» مدیر سابق شرکت خط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی که از جانبازان و آزادگان پر افتخار محسوب می‌شدند در زمان حیات و مسئولیت خدمتگزاری متعهد و مدیر جهادی و خستگی ناپذیر بود که همواره یاری رساندن به مردم در عملکرد او قابل مشاهده بود.

وی افزود: قطعا تلاش‌ها و خدمات مهندس «سید حمید حسینی» برای محرومین و مسئولان فراموش نشدنی است و بسیاری از افراد خاطره حضور میدانی و خدمات شایسته ایشان را از یاد نخواهند برد و قطعا این عملکرد نیک باقیات و صالحات و موجب مزید لطف الهی است و یاد و خاطر این عزیز سفرکرده و مدیر جهادی را گرامی می داریم و آرزوی کسب عُلّو درجات برای آن فقید سعید از خداوند متعال مسألت میکنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: درگذشت «سید حمید حسینی» در ایام شهادت سالار شهیدان قطعا پیام‌های زیادی دارد و عشق و ارادت این جانباز مخلص به حضرت سیدالشهدا (ع) را می‌رساند و امروز این آزاده سرافراز در محضر خداوند همچون شهیدی حاضر شده است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان برای کمرنگ نشان دادن واقعه عاشورا در میام ملت‌ها و آزادی خواهان جهان خوشبختانه شور حسینی هنوز در جامعه به شکل پر رنگ دیده می‌شود، گفت: عاشورا دو بال شور و شعور دارد که باید به هر دوی آنها توجه شود و شعور حسینی پیامدها و درس‌های فراوانی دارد که هر کدام از آنها گره گشای بسیاری از مشکلات امروز ما هستند و لذا امروز توجه به پیام های واقعه عاشورا یک موضوع و ضرورت بسیار مهم است.

کریمی افزود: مقاومت در برابر دشمنان و ایستادگی بر روی ارزش‌ها یکی از مهمترین درس‌های عاشورا است و لذا عاشورا درس می‌دهد که باید در مواجه با توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان با اقتدار ایستادگی و مقاومت کرد.

وی عنوان کرد: احیاء و توجه به امربه معروف و نهی از منکر دومین پیام عاشورا است و لذا باید زنده نگه داشتن معروف‌های الهی و زدودن منکرها همواره باید در جامعه اسلامی دیده شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اگردر جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود همه ارزش‌ها پایمال خواهند شد و امروز در شرایطی که دشمنان به دنبال تحریف هستند توجه و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت مهم است.

این مسئول بیان داشت: انس با قرآن‌، توسل به اهل بیت و اقامه نماز از دیگر پیامدهای عاشورا است و راه بیرون رفت از غفلت توجه به قرآن و اهمیت دادن به اقامه نماز است و اگر جامعه ای این دو مهم را فراموش کند قطعا در گمراهی باقی می‌ماند.

کریمی ادامه داد: توجه به حق الناس از دیگر پیامدهای عاشورا است و حق الناس در همه ابعاد باید همواره مورد توجه باشد که یکی از آنها حفظ حرمت مردم است و امروز دشمنان در فضای مجازی با بی‌اخلاقی‌ها و ترویج ضد ارزش ها به دنبال از بین بردن حرمت بین دیگران هستند.

وی گفت: بصیرت‌، تشخیص بین حق و باطل و به موقع عمل کردن از دیگر درس های عاشورا است چراکه اصل واقعه عاشورا بر پایه بی بصیرتی اتفاق افتاد و امروز باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر درس‌های مهم عاشورا ایثار و ازخودگذشتگی است و شهدای انقلاب اسلامی در این مسیر گام برداشتند و با ایثار و ازخودگذشتگی که در میدان نبرد از خودنشان دادند سربلند و عاقبت بخیر شدند و در سخت ترین شرایط بزرگترین پیروزی ها را رقم زدند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز کشور نیازمند مدیریت جهادی توام با ایثار، مجاهدت و ازخودگذشتگی است، گفت: کسانی که در کشور مسئولیت می گیرند باید همواره برای رفع مشکلات مردم و خدمت صادقانه برای هرگونه مجاهدت در میدان حاضر باشند.

کریمی افزود: عاشورا یک جریان است و این جریان همچنان ادامه خواهد داشت و همانگونه که در دفاع مقدس نمودی از جریان عاشورا توسط ملت ایران رقم خورد امروز بعد از گذشت چهل و یک سال از دفاع مقدس دفاع از ارزش ها همچنان ادامه دارد و این دفاع باید در همه عرصه ها نمود عملیاتی داشته باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب برای تغییر زیرساخت های فکری و اعتقادی با همه توان به میدان آمدند که یکی از ابزارهای آنها فضای مجازی است و به دنبال این هستند جای ارزش‌ها را با ضدارزش‌ها و مفسد را با مجاهد عوض کند و لذا باید هوشیار بود و فریب توطئه‌های دشمنان را نخورد و با تکیه بر پیام های عاشورا در مسیر رضایت الهی گام برداشت و به کمال رسید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار