مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

شهدای دولت الگو‌ی خدمت صادقانه به مردم هستند

حجت‌الاسلام «لقمانپور» گفت: شهدای دولت الگو‌ی خدمتگزاری صادقانه و خالصانه به مردم و همچون خاری در چشم دشمنان اسلام هستند.
کد خبر: ۴۷۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ - 30August 2021

شهدای دولت الگو‌ی خدمت صادقانه به مردم هستندحجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با گرامیداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر اظهار داشت: هفته دولت که به پاس مقام والای این دو شهید عزیز، بدین عنوان نامگذاری شده، یادآور مظلومیت آنان است که برای حرکت در مسیر امام (ره) و انقلاب و خدمت خالصانه به مردم با خدای خویش عهد بسته بودند.

وی افزود: هر کسی که خالصانه در راه خدا گام بر می‌دارد و به مردم خدمت می‌کند، محبتش در دل‌های مومنین قرار می‌گیرد و از این رو، شهدای عرصه خدمتگزاری، مورد محبت و توجه، ولی نعمتان انقلاب و نیز هدف کینه دشمنان داخلی و خارجی و خاری در چشم آنان بوده و هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر دو نمونه از شهدای والامقامی هستند که در جایگاه خدمت صادقانه و توام با بصیرت به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، مزد و اجر بی پایان خود را از خدای متعال گرفتند و در حادثه انفجار تروریستی هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ به همراه تعدادی دیگر از اعضای هیئت دولت به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر این نکته که بازخوانی سبک و سیره زندگی شهدای دولت و تبیین حضور آنان در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس، مسئولیتی همراستا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، عنوان کرد: ان شاءالله بخش‌هایی از موزه آرایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم به معرفی شهدای دولت در استان قم اختصاص می‌یابد تا در این زمینه حلقه اتصالی بین فرهنگ شهدا و نسل‌های جدید برقرار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار