رونمایی از فراخوان سوگواره شعر استانی «جاماندگان از عرشیان نینوا»

آیین رونمایی از فراخوان شعر عاشورایی «جاماندگان از عرشیان نینوا» در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ - 30August 2021

رونمایی از فراخوان سوگواره شعر استانی «جاماندگان از عرشیان نینوا»به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیین رونمایی از فراخوان شعر عاشورایی «جاماندگان از عرشیان نینوا» در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

«امید پارسایی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: امسال سومین رویداد ادبی سوگواره شعر «از عرشیان نینوا» و «دومین سوگواره جاماندگان اربعین» با توجه به هم‌افزایی در استان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوج و دبیری حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان به نام «جاماندگان از عرشیان نینوا» برگزار می‌شود.

وی گفت: در دوره گذشته این رویداد باوجود شرایط کرونا با استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران هم استانی همراه شد تا جایی که بیش از 400 اثر ادبی در سبک‌های مختلف شعری سپید، نیمایی و کلاسیک به دبیرخانه سوگواره رسید.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر، با اشاره به اینکه سومین سوگواره شعر عاشورایی «جاماندگان از عرشیان نینوا» با محوریت نهضت عاشورا و فلسفه قیلم کربلا منتشرشده است افزود: در بخش ویژه سوگواره اربعین حسینی، پیاده‌روی اربعین و دستاوردهای آن در فراخوان صورت گرفته است.

پارسایی فر تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب تعزیه در استان بوشهر، امسال؛ دیالوگ‌های عاشورایی، در قالب صوتی یا تصویری در سه دقیقه روایت می‌شود می‌توانند به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر، مهلت پایانی ارسال آثار را 5 مهرماه مصادف با اربعین حسینی عنوان کرد و افزود:در این سوگواره در سطح نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار و کمک‌هزینه هوایی سفر کربلا، لوح تقدیر و جوایز نقدی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها