تست موفق نسل جدید سامانه پدافندی «مرصاد ۱۶»

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش از تست موفق نسل جدید سامانه پدافندی مرصاد ۱۶ در کویر مرکزی ایران خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 31August 2021

تست موفق سامانه مرصاد ۱۶ در کویر مرکزی ایران/ رونمایی از نمونه بهینه‌شده در آینده نزدیکبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در آستانه دهم شهریور روز پدافند هوایی ارتش، نسل جدید سامانه موشکی تماماً بومی مرصاد ۱۶ در کویر مرکزی ایران علیه اهداف تعیین شده با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

امیر سرتیپ دوم «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش، ضمن تبریک هفته‌ی پدافند، در خصوص این سامانه گفت: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ کاملاً بومی و از فناوری‌های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری همزمان با چند هدف متخاصم بهره‌مند است.

وی افزود: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ برای اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفت و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولی عصر (عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر به فرد این سامانه است، عنوان کرد: سامانه مرصاد ۱۶ قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله کند.

امیر خوش‌قلب با تأکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه به‌صورت دیتا و محیط کاملاً امن برقرار می‌شود، گفت: سامانه موشکی مرصاد ۱۶ قادر است در لحظه هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل شود و در لحظه اهداف را به شبکه می‌دهد و مرکز کنترل فرماندهی می‌تواند مستقیم با سامانه درگیر شود.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: به‌زودی از نمونه بهینه شده سامانه مرصاد ۱۶ جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا و با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها