امام جمعه مسجدسلیمان خبر داد؛

آمادگی پیشکسوتان مسجدسلیمان برای ثبت حماسه‌های دوران دفاع مقدس

حجت‌الاسلام سیداحمدی گفت: پیشکسوتان و جوانان شهر یکهزار شهید مسجدسلیمان آمادگی تولیدمحتوا در خصوص حماسه های ماندگار مردم این خطه در دوران دفاع مقدس را دارند.
کد خبر: ۴۷۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ - 31August 2021

آمادگی پیشکسوتان مسجدسلیمان برای ثبت حماسه های دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»‌ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز میزبان حجت‌الاسلام سید «حسن سیداحمدی» امام جمعه مسجدسلیمان، سرهنگ «حسن محمودی» فرمانده سپاه مسجدسلیمان و «شاپور حاجی پور» شهردار شهر عنبر به همراه چند پیشکسوت دفاع مقدس بود.

امام جمعه مسجدسلیمان در ابتدای این دیدار خدمت در حوزه دفاع مقدس را یک رسالت زینبی دانست و اظهار داشت: با توجه به سابقه ای که از همت جهادی سردار «مرادحاجتی» سراغ داریم، وی می تواند تحول عظیمی در  حوزه دفاع مقدس استان ایجاد کند. پیشکسوتان و جوانان شهر یکهزار شهید مسجدسلیمان آمادگی تولیدمحتوا در خصوص حماسه های ماندگار مردم این خطه در دوران دفاع مقدس را دارند.

سیداحمدی همچنین خواستار ایجاد دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مسجدسلیمان شد و گفت: اسناد، مدارک و آثار باقیمانده از دوران دفاع مقدس در این شهر در حال فرسودگی و فنا هستند و نیاز به ایجاد مکانی برای فعالیت و نگهداری در این حوزه ارزشمند به شدت احساس می شود.

فرمانده سپاه مسجدسلیمان هم از اعلام آمادگی برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس این شهر خبر داد و بیان داشت: سپاه در همه عرصه های دفاع مقدس دغدغه مند است و تمایل دارد که با کمک نیروهای جوان و انقلابی این شهر نسبت به ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت اقدامات لازم را عملیاتی کند.

در ادامه این دیدار، «شاپور حاجی پور» شهردار عنبر نیز خواستار ساخت یک مجموعه فرهنگی و مذهبی در جوار شهدای گمنام این شهر شد و متذکر شد: قصد داریم با همت شما و خیرین منطقه، حسینیه ای را در جوار شهدای گمنام عنبر ایجاد کنیم تا محفل و پایگاهی برای مردم انقلابی این شهر برای اجرای مراسمات ارزشی و معنوی شان باشد.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان صداقت حضور رزمندگان بختیاری را در دوران دفاع مقدس ممتاز خواند و گفت: حماسه بچه های گردان سلمان و دیگر یگان های اعزامی از منطقه بزرگ مسجدسلیمان و شهرهای حومه هرگز از ذهن رزمندگان جبهه های حق علیه باطل، پاک نمی شود.

وی خواستار رغبت نوشتاری بیشتر در بین پیشکسوتان این شهر شد و افزود: خیلی از ناگفته های جنگ درون سینه بچه های غیرتمند مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل و عشایر انقلابی این مناطق باقی مانده که ضرورت دارد با زبان ادبیات و هنر به نسل امروز انتقال داده شوند.

در پایان این دیدار، مهمانان خواستار حضور سردار «مرادحاجتی» در مسجدسلیمان برای بررسی فعالیت های فرهنگی این منطقه و ضرورت های پیش رو در حوزه دفاع مقدس شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها