یادداشت/ هوشنگ نوبخت

حکایت سفری کوتاه با افق‌های بلند امید در سرزمین نور

سفر کوتاه رئیس جمهور، جرقه‌های بلند امید را در دل مردم سرزمین نور روشن کرد و مردم «منبع آب» و «حصیرآباد» باور کردند که سید محرومان، کمر همت بسته تا با آنان و غصه هایشان همراه باشد.
کد خبر: ۴۷۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ - 31August 2021

حکایت سفر کوتاهی که بارقه های بلند امید را در دل مردم سرزمین نور روشن کردگروه استان‌ها دفاع‌پرس‌ - هوشنگ نوبخت؛ جنگ، خواب مردمانش را کمی آشفته کرده بود ولی در عین بی‌خوابی، خواب از سر دشمنان پرانده بودند آنان که جغرافیای شان پر از حماسه و ایثار است.

سرزمین نور، زیر بار حرف زور نرفت و با غیرت و کلنگ و تفنگ شان چنان درسی به ارتش بعث عراق دادند که تاریخ تا سال ها از حماسه هایشان خواهد نوشت و مردمان نسل های دیگر از رشادت هایشان خواهند گفت.

خوزستان، سرزمین ایثار، پایتخت دفاع مقدس، میزبان راهیان نور، علمدار مواکب اباعبدالله (ع) و دروازه ورود تشیع، سال هاست که با بحران هایی فراتر از جنگ، دست و پنجه نرم می کند. کربلای ایران به واسطه این که در تیررس مستقیم دشمن بعثی و ایادی جهانی اش بود به شدت زخمی زیرساخت هایی شد که نا مهربانی های سالیان اخیر نیز بر زخم هایش نمک پاشیدند و آزارش دادند.

سرزمین حماسه و نخل و بلوط، چندی پیش میزبان رئیس جمهوری بود که وعده داده بود دولت اش از جنس انقلاب و مردم است. مردی که تنها 48 ساعت پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری، بهترین جغرافیا را برای وفای به عهدش انتخاب کرد.

مردم کارون و اروند در عرصه انتخابات بازهم حماسه آفریده بودند و ورزشگاه تختی اهواز شاهد ماجرای استقبال بی نظیر خوزستانی ها از سید انقلابی حاضر در رقابت رئیس جمهوری بود. اینک وقت پاسخگویی به آن حماسه حضور بود و سید «ابراهیم رئیسی» در سفری غیر منتظره، بذر امید را در خاک اهورایی جنوب غرب پاشید و وارد سرزمین نور شد.

حضور در بیمارستان کرونایی اهواز، حضور در میان مناطق محروم و تاکید بر حل مشکلات مردمی که پرچمدار مقاومت و استقامت اند، چنان تلنگری به دولتمردان پیشین و سیلی محکمی به گوش دشمنان قسم خورده نظام زد که هرگز عواقب این سفر کوتاه ولی بلندمرتبه رئیس جمهور و تعدادی از وزیرانش را فراموش نخواهند کرد.

بررسی میدانی خادم جمهور از شیوه فعالیت گروه های جهادی سپاه در محروم ترین مناطق اهواز و تعریف و تمجید وی از سردار «مرادحاجتی» مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان که سمبل مردم داری و پرچمدار محرومیت زدایی در استان است چنان باعث شور و شوق میان جوانان جهادگر خوزستان شد که اعتراف کردند، خستگی همه خدمات شان زدوده شد و مشتاق تر شدند که بازهم کوله پشتی همت شان را بربندند و راهی جبهه مردم داری شوند.

سفر کوتاه رئیس جمهور، جرقه های بلند امید را در دل مردم سرزمین نور روشن کرد و مردم «منبع آب» و «حصیرآباد» باور کردند که سید محرومان، کمر همت بسته تا با آنان و غصه هایشان همراه باشد و اینک که آغاز کار بر این شیوه نوین و نیک بسته شده، رسالت ما رسانه ها بر این است که تیترمان را سرشار از امید بنویسیم و دولت تازه نفس مان را کمک کنیم که بازهم بی تشریفات و بی واهمه میان مردم بروند و محبت شان را از این ملت بزرگ دریغ نکنند.

آری، محبت معجزه می کند و معجزه همواره سرشار از تحول و امید است برای ملتی که زیر باران رسانه هایی نفس می کشند که قصد دارند، دلسردی و ناامیدی را در این خاک مقدس بپرورانند و به اهداف پلیدشان برسند.

مردم دیار شلمچه و دهلاویه و بستان، امیدوارانه تر از همیشه، چشم به تحولات اخیر بسته اند و انتظار دارند که دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، بازهم با شور حماسی و عاشورایی به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس این بار به خوزستان یورش بیاورند و پیام آور سازندگی و عزت برای مردمی باشند که همیشه لایق بهترین ها بوده و هستند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار