حضور مؤثر روحانیت برای حل مشکلات مردم در «مهرواره اوج»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «مهرواره اوج» مرحله جدیدی از حضور مؤثر روحانیت در حل مشکلات مردم با موضوع مسجد است.
کد خبر: ۴۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ - 01September 2021

حضور مؤثر روحانیت برای مشکلات مردم در «مهرواره اوج»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن خدا قوت به همه‌کسانی که در راه‌اندازی «مهرواره اوج» زحمت کشیدند، اظهار داشت: ما به این نوع حرکت‌ها می‌بالیم و خداوند را شاکریم که در مکتب حضرت امام (ره)؛ توجه به فعالیت‌های جمعی مورد تأکید قرارگرفته است. از سوی دیگر، این نوع حرکت‌ها علاوه بر اینکه باید گامی برای تحقق اراده الهی بر زمین باشد باید ما را نیز به سمت فضل خداوند نزدیک‌تر سازد و چه‌بسا با همین یک گام؛ مسافت‌های طولانی طی شوند.

وی ابراز امیدواری کرد حرکت‌هایی همچون مهرواره اوج بتواند مرحله جدیدی از حضور مؤثر روحانیت و حل مشکلات مردم به محوریت مسجد تلقی شود به‌گونه‌ای که امر مواسات به بهترین شکل، منجر به اتحاد بیشتر جامعه شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: باید در جنگ رسانه‌ها گام‌های روبه‌جلوتری برداریم و امیدواریم در این مهرواره شاهد حل مشکلات بیشتر مردم باشیم.

حجت‌الاسلام قمی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبری در موردتوجه به مشکلات مردم افزود: ما طلبه‌ها حرف حضرت آقا را جدی می‌گیریم و تعهد لباس روحانیون ما را وا می‌دارد که ضرورت‌های نهضت خدمت‌رسانی را مهم بدانیم و رسالت خودمان را دست‌کم نگیریم.

بیشتر بخوانید:

روایت یک زندگی «پشت درهای بهشت»

وی بابیان اینکه مسجد با همه غنای معنایی، تمدنی و توحیدی باید محل تأمل و توجه باشد یادآور شد: حتماً محرم، صفر و اقامه سیدالشهدا علیهم‌السلام بهترین بهانه برای خیر رساندن به مؤمنین و به قلیان درآمدن عواطف برای خدمت‌رسانی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: انقلاب اسلامی از روز اول از یک آفتاب بلند تمدنی و از یک پیشرفت برگرفته از الگوی ایرانی-اسلامی و از حکمرانی منطقه‌ای و محله‌ای سخن گفته است که باید گام‌هایمان را با این مسیر همسو سازیم و اولین گام در این مسیر نیز توانمندسازی است. این در حالی است که باید بدانیم بهترین توانمندی‌ها در نهاد مقدس مسجد وجود دارد و این امامان محله و مساجد هستند که باید مردم را برانگیزند و به میدان بیاورند و با اعتمادسازی، گره‌های بزرگ را بگشایند؛ گره‌هایی که حتی نظام‌های دموکراتیک هم از گشودن آن عاجز خواهند بود.

به اعتقاد حجت‌الاسلام قمی، در هر محله، سرمایه‌های زیادی وجود دارد که با تمرکز بر روی آن و بهره گرفتن از این سرمایه‌های بومی و منطقه‌ای می‌توان مشکلات مردم را به شکل بهتری حل کرد.

وی در پایان بابیان اینکه باید مشاوره و گعده را به‌عنوان یک فن‌آوری در توانمندسازی جدی گرفت اذعان داشت: بی‌شک، با حرکت‌های جمعی می‌توان شاهد به میدان آمدن همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم در مناطق و محلات مختلف بود.

انتهای پیام/120

نظر شما
پربیننده ها