ما مقتدریم/ رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

لزوم واکسیناسیون زائران راهیان نور/ مراسم راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

سردار کارگر با تاکید بر واکسیناسیون زائران راهیان نور گفت: برگزاری مراسم راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.
کد خبر: ۴۷۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ - 02September 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در جلسه شورای سیاستگذاری این ستاد ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها و از بین رفتن بیماری کرونا اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از افرادی که امروز به این بیماری مبتلا می‌شوند افراد جوان هستند و جان خود را از دست می‌دهند و امیدوارم با عنایت خداوند و تلاش مسوولان این بیماری از کشور ریشه‌کن شود، لذا همه موظف هستیم به پیشرفت کشور و موفقیت دولت کمک کنیم، هر چه دولت موفق‌تر باشد نظام موفق‌تر خواهد بود و پشتوانه این موفقیت مردم هستند.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: با ابلاغ رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار شد راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. امروز دستورالعمل‌ها تنظیم شده و الحمدالله دستورالعمل‌ها ابلاغ شده‌اند.

وی با بیان اینکه ابلاغیه پروتکل بهداشتی راهیان نور برای رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و رییس جمهور نیز ارسال شده است افزود: پروتکل‌های بهداشتی با نظر وزارت بهداشت تنظیم شده لذا تقاضا داریم سازمان بسیج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری راهیان نور کند.

لزوم واکسیناسیون زائران راهیان نور/ مراسم راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌ها در مناطق مختلف برگزار خواهند شد. همچنین موضوع واکسیناسیون خانم‌ها و راویان راهیان نور باید در دستور کار قرار گرفته و پیگیری شود و اولویت واکسیناسیون با افراد فعال در ۵۷ یادمان باشد.

وی گفت: زائرینی که عازم راهیان نور می‌شوند نیز بهتر است واکسینه شوند و ترتیبی داده شود تا این افراد قبل از اعزام واکسینه شوند و برنامه‌ریزی برای این اقدام صورت گیرد تا راهکاری برای این کار تدبیر شود. خوشبختانه وضعیت کشور در حوزه واکسیناسیون کرونا رو به پیشرفت است و با تولید انبوه واکسن برکت و افزایش واردات، وضعیت واکسیناسیون بهتر خواهد شد و سرعت خواهد گرفت.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: حدود دو سال است که راهیان نور برگزار نمی‌شود و این اتفاق اثرات منفی در پی خواهد داشت. هرچند بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس هنوز مشخص نیست، اما امیدواریم واکسیناسیون اساتید، دانش آموزان و دانشگاهیان نور در اولویت قرار گیرد، چون اغلب زائران ما دانشجویان و دانش آموزان هستند و ما نباید در برگزاری این مراسم تعلل کنیم.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: نمی‌توان کار کشور را تعطیل کرد بلکه می‌توان با رعایت پروتکل‌ها کار‌ها را انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری راهیان نور اظهار کرد: این اقدام باید صورت گیرد و امیدواریم برگزاری مراسم راهیان نور حتی به صورت محدود دنبال شود. در مراسم راهیان نور هیچ سالی بیماری واگیر نداشتیم با وجود اینکه هفت میلیون نفر در این مراسم شرکت می‌کردند.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: در صورت باز شدن مرز‌ها می‌توان از ظرفیت مهمانان خارجی هم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم کمک‌های زیادی به حوزه دفاع مقدس کرد، گفت: امروز خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد از دو هزار و ۵۰۰ یادمان شهدا تکمیل شده است. استانداران و شهرداران پای کار بودند و مسایل جناحی نباید در مسئله دفاع مقدس داخل شود. دفاع مقدس فراتر از مسئله جناحی است. حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) نیز در این‌باره فرمودند وقتی کسی می‌خواست به جبهه بیاید کسی از او سوال نمی‌کرد گویش و گرایش سیاسی تو چیست. مسئله دفاع مقدس نباید سیاسی شود.

لزوم واکسیناسیون زائران راهیان نور/ مراسم راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

سردار کارگر افزود: در کشور همه به حوزه دفاع مقدس کمک کرده‌اند و امیدوارم روزانه شاهد پیشرفت این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار‌هایی که داشتیم به موضوع تصادفات رانندگی اشاره و تاکید کردند که موضوع سوانح رانندگی مورد توجه ویژه قرار گیرد و خوشبختانه امروز تصادفات رانندگی در مراسم راهیان نور به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: در پیک سفر‌های نوروزی یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس در خوزستان رفت و آمد کردند و یک حادثه پیش نیامد و اگر حادثه‌ای هم پیش آمد هوشمندانه مدیریت شد.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: آموزش‌های لازم به رانندگان داده می‌شود و سختگیری پلیس راه در عبور و مرور کار خوبی است که باعث کاهش تصادفات شده است، از این‌رو باید از مجموعه نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 361

نظر شما
پربیننده ها