فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش:

«جام دریا» رزمایشی برای نمایش توان تخصصی نیرو‌های دریایی بود

امیر دریادار دوم طاهری گفت: مسابقات بین‌المللی نظامی «جام دریا» یک رزمایش بود با چند کشور، که هیچکدام برای شکست نیامده بودند و رقابت‌ها کاملاَ تخصصی و با هدف به نمایش گذاشتن مهارت‌های هر کشور در بکارگیری تسلیحات و تجهیزات نیروی دریایی انجام شد.
کد خبر: ۴۷۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ - 02September 2021

«جام دریا» رزمایشی برای به تصویر کشیدن توان تخصصی نیرو‌های دریایی بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم «عبدالوهاب طاهری» فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه با برگزاری مسابقات بین المللی نظامی «جام دریا» فرصتی برای ایجاد ارتباطات و تبادلات فرهنگی میان کشور‌های همسایه و دوست در حاشیه دریای «خزر» فراهم شد، اظهار داشت: مهمترین حُسن حضور در این رقابت‌ها آن بود که ما بتوانیم نسبت به توان تخصصی نیرو‌های دریایی کشور‌های همجوارمان اِشراف به مراتب بهتری پیدا کنیم.

وی افزود: اصلی‌ترین دستاورد ما در این مسابقات این بود که افراد حاضر در تیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بتوانند میزان مهارت و دقت عمل خود را در بکارگیری تسلیحات و تجهیزات دفاعی بالا ببرند و از این رو مراودات بیشتری را در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرارخواهیم داد تا بتوانیم تعاملات دریایی بهتری با همسایگان خود داشته باشیم.

امیر دریادار دوم طاهری با اشاره به خودکفایی صنعتگران دفاعی کشور در ساخت شناور‌های تندرو گفت: ما با شناور‌ها و تسلیحات ساخت صنعتگران دفاعی کشورمان در این مسابقات شرکت کردیم و توانستیم علاوه بر ارتقاء توانایی رزمِ افراد تیم، نبوغ خود را نیز به کشور‌های حاضر در رقابت‌ها نشان دهیم.

وی افزود: تیم کشورمان نیز با توکل به خدا، اعتماد بنفس قوی و ماه‌ها تمرینات مؤثر توانستند هم در بخش رقابت‌های ساحلی و هم در آیتم‌های «بقاء در دریا» و «کنترل صدمات» بهترین نتایج را کسب کنند.

فرمانده ناوگان شمال نداجا در ارتباط با مدت زمان آمادگی تیم برای شرکت در مسابقات آینده اظهار داشت: با پایان ششمین دوره مسابقات در چند روز آینده، شروع مجدد تمرینات از بهمن ماه آغاز شده و تمرینات آمادگی جسمانی و بدنسازی، رقابت‌های ساحلی و آیتم‌های تیراندازی در دریا بصورت دوره‌ای از اول فروردین ماه ۱۴۰۱ از سر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: تمرینات بسیار سخت و طاقت‌فرساست که در دریا انجام خواهد شد و همان‍گونه که در این مسابقات شاهد آن بودیم، اهتمام و تلاش جدی در تمرینات آماده‌سازی باعث شد که تیم بتواند با کسب مقام برتر رقابت‌ها به نتیجه مطلوبی در شأن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دست یابد.

امیر دریاداردوم طاهری ضمن تقدیر و تشکر از همه فرماندهان و اعضای تیم نیروی دریایی ارتش در رقابت‌های «جام دریا»، اظهار داشت: این مسابقات یک رزمایش بود با چند کشور که هیچکدام برای شکست نیامده بودند و رقابت‌ها کاملاَ تخصصی و با هدف به نمایش گذاشتن مهارت‌های هر کشور در بکارگیری تسلیحات و تجهیزات نیروی دریایی انجام شد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، گفت: میزبانی این مسابقات هیچ تأثیری در کسب رتبه برتر نیروی دریایی ارتش ایران نداشت و انسجام میان اعضای تیم و مدیریت نیروی دریایی ارتش دلیل برتری ایران بود و باید بدانیم این تیم لایق بهترین‌ها است چراکه که همواره برای کسب رتبه برتر تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار