استاندار گیلان:

باید در گفتار، عمل و اقدام پایبند اندیشه‌های تابناک امام راحل باشیم

«زارع» با بیان اینکه همه ما باید در گفتار، عمل و اقدام پایبند اندیشه‌های تابناک امام راحل باشیم، گفت: خدمت در منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، خدمت برای خدا و در نظر داشتن رضایت باریتعالی در انجام امور است.
کد خبر: ۴۷۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ - 02September 2021

همه ما باید در گفتار، عمل و اقدام پایبند اندیشه‌های تابناک امام راحل باشیمبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، دکتر «ارسلان زارع» استاندار گیلان امروز (پنجشنبه) در جشنواره شهید رجایی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت به ویژه «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد باهنر» اظهار داشت: الگوی رفتاری این شهیدان، الگوی بی بدیلی از تلاش‌های صادقانه برای خدمت بی منت به مردم و ایثار  جان در راه خدمتگزاری به ملت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر هرگز از حافظه تاریخی مردم ما زدوده نشده و نمی‌شوند، تصریح کرد: برگزاری هر ساله جشنواره‌هایی با نام این عزیزان، در واقع یادآوری سیره این شهدای والامقام و سبک مدیریتی ماندگار آنان است که گام‌هایی بزرگ در نیل به آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه همه ما باید در گفتار، عمل و اقدام پایبند اندیشه‌های تابناک امام راحل باشیم، خاطرنشان کرد: خدمت در منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، خدمت برای خدا و در نظر داشتن رضایت باریتعالی در انجام امور است.

زارع متذکر شد: مدیران باید فرصت خدمت به مردم را قدر دانسته و آن را به مثابه نعمتی بدانند که در اختیارشان گذاشته شده و این دوره مسئولیت آنان، ادای امانت برای انجام خدمت به ملت است.

وی استفاده صحیح از منابع ذی‌قیمت انسانی، باور قلبی به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردمی توسط مدیران و لزوم گره گشایی از مشکلات آنان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ملت ایران، مردمی آگاه، فهیم و قدرشناس هستند و با درک وجود مشکلات بسیار، اما مشاهده تلاش مدیران و خدمتگزاران خود، به نیکی درمی یابند که با استمرار کوشش ها، کاستی‌ها و تنگنا‌ها مرتفع می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه به اجرای عدالت مطابق با قانون تأکید کرد و با بیان اینکه قانونمداری به عنوان یک اصل باید وجهه همت مدیران باشد، اظهار داشت: حرکت در مسیر تحقق عدالت و مبارزه با فساد، مستلزم در اختیار داشتن لوازمی است که مهمترین آن‌ها قانون مداری، سلامت اداری، شفافیت، نظارت مستمر و همچنین توسعه دولت الکترونیک است.

وی با اشاره به نقش موثر توسعه دولت الکترونیک در شفافیت، پیشگیری از رانت و فساد، تسهیل دسترسی مردم به خدمات و کاهش هزینه‌ها تصریح کرد: افزون بر ۱۸ ماه گذشته و در دوران مقابله با کرونا، اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و خدماتی که به مردم از بستر دولت الکترونیک ارائه شد بیش از پیش بر همگان روشن و مبرهن گردید و تاکید دارم این امر، با جدیت و خلق ایده‌های جدیدی که زمینه ساز تسهیل امور مردم باشد استمرار یابد.

زارع با بیان اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته تا نقطه مطلوب در دولت الکترونیک فاصله داریم، تاکید کرد: باتوجه به وجود کمترین مشکل در دسترسی به اینترنت و ارتقاء کیفیت آن در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیک در گیلان مهیاست و براین مبنا باید از سامانه‌های طراحی شده استفاده بیشتری شود که نیازمند اطلاع رسانی فزون‌تر به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کرونا دشواری‌هایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی پدید آورده و سبک زندگی جدیدی پیش روی ما نهاده، اما بایستی با رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ارتباط با مردم وجود داشته باشد و نهایت اهتمام و تلاش برای گره گشایی از امور آنان صورت گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود بیماری کووید ۱۹ نباید منجر به معطل ماندن امور مردم و کاهش ارتباط مدیران و کارکنان با آنان شود، متذکر شد: یکی از بستر‌های ارتباط با مردم، سامانه‌های ارتباطی و حضور بین آنان با حفظ فاصله اجتماعی است که باید مورد همت مدیران قرار گیرد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی کامل همه قوا، ملت و نخبگان برای همراهی شایسته با آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» و کمک به دولت سیزدهم در جهت ساختن ایران و تعالی کشور عزیزمان، افزود: بایستی از این فرصت برای جلب مشارکت استفاده کرد و با یک عزم همگانی و جمعی در جهت بهبود امور، تلاش و کوششی مضاعف صورت گیرد.

زارع با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه جشنواره شهید رجایی گیلان تاکید کرد: در راستای ارتقاء شاخص‌های عمومی و اختصاصی، رفع اشکالات و نواقص و نیز واگذاری برخی خدمات به بخش خصوصی، باید  به تلاش مضاعف پایبند باشیم.

در پایان این جشنواره، دستگاه‌ها و فرمانداری‌های برتر  با اهدای لوح تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار