رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان:

هفتمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در گیلان برگزار می‌شود

«پارسا» جشنواره ابوذر را بزرگترین اتفاق رسانه‌ای استان گیلان برشمرد و گفت: «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش»، «تیتر»، «یادداشت»، «کاریکاتور»، «مستند کوتاه»، «کلیپ»، «موشن گرافیک»، «اینفوگرافیک» و «عکس» ۱۱ قالب جشنواره ابوذر هستند.
کد خبر: ۴۷۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 02September 2021

هفتمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در گیلان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» خبر داد و اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره ابوذر در استان گیلان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان جشنواره مذکور را بزرگترین اتفاق رسانه‌ای استان گیلان برشمرد و تصریح کرد: «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش»، «تیتر»، «یادداشت»، «کاریکاتور»، «مستند کوتاه»، «کلیپ»، «موشن گرافیک»، «اینفوگرافیک» و «عکس» ۱۱ قالب جشنواره ابوذر است.

وی محور‌های هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان را شامل امیدآفرینی (مطالبه‌گری، الگوسازی)، مردمی کردن دفاع و امنیت (امنیت پایدار) و روحیه جهادی و انقلابی (الگو‌های اقدام انقلابی و روحیه جهای در بسیج) دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت از دیگر محور‌های جشنواره هستند.

پارسا با بیان اینکه طلاق، اعتیاد، قاچاق، گران فروشی، محرومیت و ناکارآمدی مدیران و مسئولان از زیرمجموعه‌های محور آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه وجود آسیب‌های اجتماعی در گیلان زیبنده استان و کشور نیست و لذا اصحاب رسانه باید با قلم خود محتوای مناسب را تولید کنند.

وی با بیان اینکه مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه یکی از محور‌های مهم جشنواره ابوذر امسال است، تاکید کرد: همه خبرنگاران در این حوزه آثار فاخر و ارزشمند دارند، اما باید تلاش کنیم موضوعات جدید ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب، مواسات و انفاق، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را نیز از زیرمجموعه‌های محور سبک زندگی برشمرد و تاکید کرد: خبرنگاران باید مواسات را محور کار رسانه‌ای خود قرار دهند، زیرا در شرایط کرونایی خیلی با این موضوع مواجه بودیم و ظرفیت بالایی دارد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت و تولید محتوا در فضای مجازی، متذکر شد: امسال محور بومی در جشنواره داریم که به نقش رسانه در احیای صنایع و کارخانجات تعطیل گیلان می‌پردازد؛ خوشبختانه با احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی کمک خوبی به افزایش اشتغال در استان شد.

پارسا روایتگری را نیاز مخاطب امروز دانست و از خبرنگاران خواست روایت‌های خود را درباره شهدای رسانه به جشنواره ارائه دهند و تصریح کرد: در هفتمین دوره جشنواره ابوذر جایزه ویژه شهدای رسانه را اضافه کردیم و امیدواریم مخاطبان ارتباط خوبی با این روایت‌ها برقرار کنند.

وی ۲۵ آذر ۱۴۰۰ را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان دانست و افزود: آثاری قابلیت شرکت در جشنواره را خواهند داشت که از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ لغایت ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در رسانه منتشر شده باشند و لذا هر خبرنگاری می‌تواند پنج اثر خود را به سایت «www.abozargilan.ir» ارسال کند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار