مسئول مرکز توسعه فضای مجازی اداره کل حفظ آثار لرستان به دفاع‌پرس خبر داد؛

جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی برگزار می‌شود

معتمدی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی گفت: این جشنواره از تیر آغاز به کار کرده و تا اوایل هفته دفاع مقدس ادامه دارد.
کد خبر: ۴۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 03September 2021

جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی برگزار می شود

«مهدیه معتمدی» مسئول مرکز توسعه فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: روش‌های مقابله دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است.  امروزه دشمنان  به جای جنگ نظامی، با جنگ نرم و با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی، به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس درعرصه فضای مجازی و  فعالیت در پیام رسان‌های اجتماعی و بومی، تصریح کرد: مهم ترین برنامه امسال برگزاری جشنواره ملی  فعالان دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی است.

معتمدی با بیان اینکه این جشنواره ملی به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره از تیرماه آغاز به کار کرده و تا پایان شهریورماه جاری واوایل هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

مسئول مرکز توسعه فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: محورهای این جشنواره شامل پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبری، شبکه‌های اجتماعی پیام رسان‌ها، نرم افزارهای کاربردی، هنرها و سرگرمی های دیجیتال و بخش آزاداست.

معتمدی با بیان اینکه محورهای جشنواره حول دفاع مقدس برگزار می شوند، ابراز کرد: 12 هدف  شاخص برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی تببین، انعکاس، ترویج ارزش‌های فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، اندیشه پروری، معرفت افزایی و معیارهایی که در فضای مجازی برای دفاع مقدس و مقاومت و راهکاری گسترش آن از اهداف برگزاری این جشنواره  برشمرد و ادامه داد: انتقال آرمان‌های ارزشی و بینش‌های دفاع مقدس و مقاومت برای نسل‌های آینده در قالب‌های جدید و نو، جلب مشارکت نهادها و فعال‌های فرهنگی برای  مشارکت و فعالیت در فضای مجازی با حیطه دفاع مقدس و استفاده از ابزارهای نوین برای انتشار مفاهیم دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول مرکز توسعه فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: شناسایی فعالان عرصه دفاع مقدس و استفاده از این فعالان در شبکه سازی‌های مورد نظر و ایجاد زیرساخت مناسب و حمایت از فعالان این عرصه، تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان عرصه دفاع مقدس و تلاش برای نخبه پروری در عرصه‌های مختلف از دیگر اهداف بر گزاری این جشنواره ملی است.

معتمدی با بیان اینکه آثار خوبی از استان لرستان برای مشارکت در این جشنواره ارسال شده است و امید می رود در آینده هم آثار بیشتری جمع آوری و تا هفته دفاع مقدس به این جشنواره ارسال شود، بیان کرد: فعالان فضای مجازی استان لرستان در این جشنواره درخشش‌های خوبی داشته اند و در قسمت‌های مختلف نرم افزارهای  چون نرم افزار خط شکن شهید ذوالفقار، حماسه شهید مدافع حرم، مستند ما تا ابد سرباز هستیم، نقاشی دیجیتال و.... در سال های گذشته موفق به کسب مقام کشوری شدند.

وی با تاکید بر اینکه در هفته دفاع مقدس همچنین جشنواره فضای مجازی استان به همت بنیاد حفظ آثار استان لرستان با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه های اجرایی برگزار می شود، عنوان کرد: آثار جمع آوری شده به بخش کشوری جشنواره فضای مجازی ارسال می شوند.

مسئول مرکز توسعه فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  گفت: این جشنواره در قسمت هایی شامل موشن گرافیک، عکس نوشته، اینفوگرافیک و دلنوشته‌های شهدایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار