رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مردم مناطق حاشیه زاهدان در طرح جامع بهسازی نام‌نویسی کنند

سردار سلیمانی گفت: مردم مناطق حاشیه‌نشین با مراجعه به مساجد و پایگاه‌های بسیج برای مشارکت در طرح جامع بهسازی حاشیه شهر نام‌نویسی کنند.
کد خبر: ۴۷۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ - 03September 2021

مردم مناطق حاشیه زاهدان در طرح جامع بهسازی نام‌نویسی کنندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بازدید از پهنه شمالی شهر زاهدان با اشاره به اینکه مردم در این طرح نقش محوری دارند، اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌ها به صورت محلی و بر اساس نیازهای هر منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: اگر شهرداری زمین‌هایی در اختیار بگذارد مجموعه بسیج کشور نیز نسبت به ساخت و ساخت سالن ورزشی، زمین چمن و مدرسه اقدام خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: شوراهای مردمی در مشارکت با بسیج برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های بهداشتی حاشیه‌شهر هم نقش‌آفرینی خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به این مطلب که با توجه به انسداد مرزها و خشکسالی‌های ۲۰ ساله اخیر مردم از شهرها و روستاهای اطراف به مناطق حاشیه کلانشهر زاهدان مهاجرت کرده‌اند گفت: زاهدان در خصوص حاشیه‌نشینی به ویژه در بحث حاشیه شمالی این شهرستان نیازمند همت جدی مسئولان برای رفع مشکلات مردم این محله و ایجاد وضعیت زندگی مناسبی برای آنان است.

حسن سپاهی با اعلام این خبر که مجموعه شهرداری زاهدان آمادگی دارد زمینی به عنوان سهم شهرداری جهت ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر در اختیار سازمان بسیج قرار دهد تا برای ساخت یکهزار واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب‌پذیر اقدام مؤثری انجام شود افزود: ساخت کارگاه‌های خوداشتغالی ویژه بانوان این محله بیشتر مورد نیاز است چرا که بیشتر بانوان در محلات حاشیه شهر به حرفه سوزن‌دوزی و خیاطی مشغول هستند.

وی با تاکید بر توانمندسازی بانوان در محلات حاشیه‌ای شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه در این محلات زنان خودسرپرست بسیاری وجود دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان هدایت آب‌های سطحی را یکی از مشکلات این محلات برشمرد و ادامه داد: جدول‌گذاری و آسفالت پهنه شمالی شهر برای تعریض معابر مشکلات مالی وجود دارد بنابراین در رابطه با این مسائل اگر مجموعه بسیج کمک و حمایت گر شهرداری باشد یک سری الزامات و اولویت‌ها در رأس کار قرار خواهند گرفت.

وی یکی از نیازمندی‌های مبرم جوانان شهر زاهدان را مسائل ورزشی و فرهنگی برشمرد و گفت: با هدف ارتقا و افزایش سرانه ورزشی و احیای زمین‌های مینی فوتبال چمن مصنوعی، با حمایت و همت سازمان بسیج مستضعفین هزینه خرید ۱۲ چمن مصنوعی زمین‌های مینی فوتبال تأمین اعتبار شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار