امام جمعه چگنی:

رفتار و منش اهل بیت (ع) را الگو قرار دهیم

حجت‌الاسلام حافظی گفت: سنخیت خودمان را به هر بهانه‌ای وصل کنیم به ائمه معصومین (ع) و امام سجاد (ع)، این روزها تا اربعین به تأسی از اهل‌بیت (ع) رفتار و منش آن‌ها را الگو قرار دهیم.
کد خبر: ۴۷۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ - 03September 2021

رفتار و منش اهل بیت(ع) را الگو قرار دهیمبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «صمد حافظی» امام جمعه چگنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  این شهرستان، اظهار داشت: به فرموده پیغمبر (ص) هرکسی مراوده کرده و بیشتر محبت کند یکی از برکاتش رزق مادی و معنوی است که رزق معنوی کسبش از رزق مادی بیشتر است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، افزود: امام، امام را معرفی می‌کند، ما فقط ذکر اهل‌بیت (ع) را می‌دانیم، امام سجاد (ع) دومرتبه در سال از کثرت عبادت، پیشانی، دو کف دست، انگشتان را با مقراض می‌چیدند، امام محمدباقر (ع) فرمودند: پدرم شبیه چوب خشکی شده بود از کثرت عبادت، محرم و حزن کربلا مضاعف شده بود.

امام‌جمعه چگنی عنوان کرد: ابوحمزه ثمالی نقل می‌کند: وقتی امام سجاد (ع) سفره پهن می‌کردند، کاسه آبی را که می‌دید شروع می‌کرد به گریه کردن، می‌گفت: چطور آب بخورم وقتی پدرم امام حسین (ع) را تشنه به شهادت رساندند!

وی تصریح کرد: سنخیت خودمان را به هر بهانه‌ای وصل کنیم به ائمه معصومین (ع) و امام سجاد (ع)، این روزها تا اربعین به تأسی از اهل‌بیت (ع) رفتار و منش  آنها را الگو قرار دهیم، کسی که گریه کند یا بگریاند بهشت بر او واجب می‌شود که قلوب مؤمنین حرارتی ایجاد کرده که امام صادق (ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهید بفهمید از ما هستید در پنهان سه بار بگوید: «صلی‌الله علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)» اگر دلت شکست بدانید از شیفتگان اصلی اهل‌بیت (ع) هستید.

حافظی گفت: در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنیم در شرایط کنونی که امام راحل الگوی ما هستند، این رودخانه کشکان هیچ‌وقت همچنین وضعیتی نداشته است، بایستی صرفه‌جویی کنیم و بی‌توجه نباشیم اگر خسران کنیم باید در مقابل ذات ربوبی خسران آن را بپردازیم.

امام‌جمعه چگنی ضمن تسلیت درگذشت سرلشگر فیروزآبادی، بیان کرد: روزی که ورود کاروان اسرا به شام است، روضه‌ها را با یکی دو نفر بگیریم و هرلحظه آبی که می‌نوشیم و با اسم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار