به مناسبت سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری» منتشر شد؛

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نوع فعالیت‌های «رئیسعلی دلواری»

به مناسبت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد این شهید بزرگوار را منتشر کرده است.
کد خبر: ۴۷۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ - 04September 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رئیسعلی دلواری مبارز مشروطه‌خواه و بزرگمردی بود که در جنگ جهانی اول هدایت قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای انگلیس را بر عهده داشت و توانست با مجاهدت و رهبری خود و در راستای حفاظت از ایران استعمار پیر را به زانو درآورد و در این راه جان خود را از دست داد.

به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد این شهید بزرگوار را منتشر کرده است.

شناخته شدن شهید «رئیسعلی دلواری» علی رغم تلاش‌ها برای کتمان او

مشروح بیانات ایشان به شرح زیر است:

«نمایندگان دیوانه بر مردم حکمرانی می‌کردند و با ملت ایران با تحقیر برخورد می‌کرند. در چنین شرایطی در هر گوشه‌ای از این کشور، مردان شجاعی پیدا شدند و فکر نکردند که با غربت و دست خالی نمی‌شود کاری را انجام داد و مرد خدا این است و یکی از این مردان رئیسعلی دلواری است که رئیسعلی ملت ایران است.

شهید «رئیسعلی دلواری» از نام‌هایی است که همیشه دل‌های مؤمن را در سراسر این کشور که آشنایی به وضع او و مبارزات او داشتند، به خود جذب می‌کرده است و خدا را شاکریم که بعد از پیروزی انقلاب این نامی که سعی می‌شد که پنهان بماند و این چهره ناشناخته بماند، بر سر زبان‌ها افتاد و او را شناختند و شخصیت او را ستودند و مظلومیت او و شهادت مظلومانه او را همه دانستند و فهمیدند.

امروز رئیسعلی‌های دلواری کم نیستند و تنها هم نیستند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار