یادداشت/ سیروس فتح‌اله

مهره‌گردانی «داعش» در صحنۀ سیاسی جهان توسط آمریکا

آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها همچنان در پی تقویت داعش و سایر تروریست‌ها در منطقه هستند؛ چون حضور گروهک‌های تروریستی در منطقه و ایجاد اختلاف میان مسلمانان زمینه حضور طولانی‌مدت واشنگتن را در منطقه غرب آسیا فراهم می‌کند.
کد خبر: ۴۷۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۱ - 06September 2021

بازی آمریکایی‌ها با برگه داعش؛ برای کشتار بیشتر مسلمانانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ چند روزی است که شواهد و گزارش‌های میدانی در سوریه نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها بعد از خروج مفتضحانه از افغانستان بازی جدیدی را در زمین سوریه با برگه داعش و سایر تروریست‌‌ها شروع کرده‌اند؛ هرچند آمریکایی‌ها ماه‌ها پیش این بازی را شروع کرده بودند، اما چند روزی است که با خروج یا بهتر است بگوییم با فرار آن‌ها از افغانستان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

در راستای اثبات این فرضیه، به گزارش میدانی تحولات سوریه می‌پردازیم؛ گزارش منابع سوری حاکی از آن است که نیروهای ارتش سوریه در چند روز گذشته با عناصر گروهک تروریستی داعش در استان‌های «درعا» و «حمص» به شدت درگیر شده‌اند. بنابر اعلام رسانه‌های سوریه درگیری نیروهای ارتش این کشور فقط محدود به درگیری با داعشی‌ها نبوده است. ارتش سوریه با عناصر گروهک تروریستی «تحریر الشام» (جبهه‌النصره) نیز در استان «ادلب» درگیر شده است؛ درگیری‌هایی که نشان‌دهنده فعال شدن مجدد تروریست‌ها توسط حامیان خود بعد از فرار از افغانستان است.

همه ما می‌دانیم، آمریکایی‌ها که اخیراً زمین بازی را در افغانستان برای کشتار بیشتر مسلمانان رها کرده‌اند، در سوریه نیز این سناریو را دنبال می‌کنند؛ با این تفاوت که تروریست‌های در حال جنگ با ارتش و مردم سوریه دانسته یا ندانسته عملاً سرباز صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

یعنی هرچقدر از دو طرف کشته شود، شمار مسلمانان نیز کم می‌شود و هرچقدر سوریه ناامن باشد، امنیت رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود.

متاسفانه نگاه سوری‌های فریب‌خورده به جای این‌که به‌دنبال آزادسازی مناطق اشغالی همچون «جولان» و توسعه کشورشان باشد، درگیر مسائل داخلی است؛ مسائلی که با مذاکره می‌توان آن را حل کرد، ولی نقشه شوم آمریکایی‌ها آن‌ها از مسئله اصلی دور کرده است. 

مورد بعدی که دل آزادگان جهان اسلام را سالهاست به درد می‌آورد، اما آمریکایی‌ها از آن بهره کامل را می‌برند، این است که برخی از کشورهای مسلمان منطقه دانسته یا ندانسته در دام توطئه آمریکایی‌ها گیر افتاده‌اند و به جای اینکه آب بر آتش درگیری‌ها بریزند، متاسفانه بر شعله آتش این درگیری‌ها می‌دمند و از تروریست‌های معلوم‌الحال که دست‌پرورده آمریکایی‌ها هستند، دفاع می‌کنند؛ حمایتی که فقط و فقط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از آن بهره می‌برند و تنها چیزی که عائد مسلمانان می‌شود، کشت‌و کشتار است و عقب‌ماندگی و هزینه ملی و جانی!

پس با این توصیف، آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها در منطقه همچنان در پی تقویت فکری و نظامی داعش و سایر تروریست‌ها هستند و خواهند بود؛ چون حضور گروهک‌های تروریستی در منطقه و ایجاد اختلاف میان مسلمانان زمینه حضور طولانی‌مدت واشنگتن را به بهانه تامین امنیت در منطقه فراهم می‌کند؛ درحالی که خود حضور نیروهای آمریکایی عامل ایجاد ناامنی و آشوب است و منطقه بدون حضور نظامی و امنیتی آن‌ها روی آرامش را خواهد دید.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها