مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تحمل شکنجه رژیم بعث نمونه‌ای از مجاهدت‌های مستمر آیت‌الله «حکیم» است

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به‌مناسبت ارتحال آیت‌الله سید محمد سعید حکیم آورده‌ است: تحمل سختی‌ها و زندان و شکنجه دررژیم بعث عراق نمونه‌های بارزی از مجاهدت‌های مستمر آن مرجع عالیقدر است.
کد خبر: ۴۷۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ - 04September 2021

تحمل شکنجه رژیم بعث عراق نمونه‌ای از مجاهدت‌های «آیت الله حکیم» استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، در پیام تسلیت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیم آمده است: در ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع)، ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی «حاج سید محمد سعید حکیم» موجب اندوه فراوان مومنین و جامعه اسلامی گردید.

این پیام می افزاید: زندگی سراسر مجاهدت آن عالم بزرگ در جهاد و اجتهاد و علم و تقوی، فهرستی طولانی در نشر و دفاع از معارف اسلامی و پایداری در برابر ستیزه‌جویان و ظالمان به مکتب اسلام و حریم مسلمین را رقم‌زده است.

در ادامه این پیام آمده است: آثار علمی و نوآوری‌های ارزشمند فقهی و تربیت شاگردان و هدایت‌های دلسوزانه آن فقیه نستوه، سیمایی نورانی و ماندگار را در اذهان همگان زنده و تداعی می‌نماید و به‌حق شخصیت علمی و عملی ایشان مصداق حدیث شریف پیامبر (ص) مبنی براینکه علما وارث پیامبران هستند، بود.

در این پیام تصریح شده است: این مصیبت ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای اسلام و جامعه اسلامی است و این معنا در دیدار اعضای هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با آن فقیه برجسته در نجف اشرف و استفاده از نظرات و رهنمود‌های حکیمانه آن مرجع عظیم‌الشان، کاملا مشهود و معلوم بود.

در ادامه پیام آمده‌است: تحمل سختی‌ها و زندان و شکنجه در رژیم بعث عراق، تلاش برای احیای مراسم پیاده‌روی اربعین و خدمات اجتماعی فرهنگی و ارتباط صمیمی با مومنین، نمونه‌های بارزی از دیگر مجاهدت‌های مستمر آن مرجع عالیقدر است.

در پایان این بیانیه آمده‌است: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عروج ملکوتی آن عالم ربانی را به محضر شریف امام زمان (عج)، مراجع عظام تقلید به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه نجف اشرف و حوزه‌های علمیه، بیت رفیع و خاندان باعظمت حکیم مخصوصا فرزندان معزز ایشان، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه ربوبی برای آن مرجع عالیقدر رحمت و رضوان و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می‌نماید.

بنابراین گزارش، آیت الله سید محمد سعید حکیم نوه مرجع بزرگ سید محسن حکیم و خواهر زاده شهید محمد باقر حکیم است؛ وی ۱۲ شهریورماه جاری بر اثر ایست قلبی دربیمارستانی در نجف به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار