برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در زاهدان

جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار « ما مقتدریم» امروز در سالن جلسات معاون سیاسی، اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 04September 2021

برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» امروز با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات معاون سیاسی، اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار « غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: به کمیته های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه دستورالعمل ها ارسال شده است.

سردار کوهکن افزود: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج برای ایجاد بازدارندگی، تبیین نقش هدایت فرماندهی الهی ولی فقیه، تبیین نقش حماسی وحدت همه اقشار، اقوام و مذاهب و ادیان در مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی، نهادینه سازی ارزش ها و روحیه ایثارگری و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان، تبیین عقلانیت در دوران دفاع مقدس و دستاوردها، تبیین نقش مقاومت، ایثار و ایستادگی در ارتقای امنیت ازجمله راهبردهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: شعار امسال (ما مقتدریم) است. بهره گیری از ظرفیت عظیم فرهنگی حماسه حسینی در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس، تبیین دستاوردهای وحدت، ایثار و ولایتمداری به ویژه در عملیات ثامن‌الائمه، استفاده از فضای گفتمانی بهره گیری از عقلانیت برای تبیین موضوع عقلانیت در دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت ایثارگران، کارشناسان و صنوف با همکاری سازمان صدا و سیما و دیگر سازمان ها، بهره گیری از سبک زندگی رزمندگان برای الگو گرفتن نسل جوان، بهره گیری از رویکرد خلاق، مبتکرانه در حوزه فضای مجازی، بهره گیری از هنرمندان خلاق در تهیه و تولید فیلم، عکس، و صوت، استفاده بهینه از رسانه‌های جمعی، دیداری و شنیداری، از دیگر برنامه های دفاع مقدس است.

سردار کوهکن در ادامه گفت: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت افتخار آفرین دفاع مقدس و افتتاح نمایشگاه ملی در لباس سربازی و نمایشگاه اسنادی در دوان دفاع مقدس، تجلیل از دانشجویان و دانش آموزان طلاب پیشگام در عرصه علم در تقویت اربعین در تقویت وحدت ملی وبصیرت، تجلیل از دلاورمردان نیروهای مسلح و بسیجیان در دفاع مقدس و نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس از دیگر برنامه های هشت روزه هفته دفاع مقدس است.

«محمد هادی مرعشی» معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: عزت امروز ما به واسطه جانفشانی کسانی است که در جلوی گلوله دشمن سینه سپر کردند و اگر اکنون هر یک از ما در دستگاه های اجرایی مسوولیت داریم به واسطه ایثارگری‌های رزمندگان است و اگر برای تکریم این رزمندگان حداقل‌ها را به کار نگیریم در حق آنها اجحاف کرده‌ایم.

وی گفت: یکی از مباحث اصلی دوران دفاع مقدس جهاد در راه خدا بود و کل جنگ ما دفاع از جان و ناموس بوده است که این دفاع همیشه مقدس است.

معاون استاندار تصریح کرد:فضای معنوی و آنچه در جبهه ها شکل گرفته بود دانشگاهی از معنویت بود.

وی ادامه داد: استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد مثال زدنی بود و کسانی که در جبهه ها حضور نداشته اند، با مطالعه خاطرات جبهه می بینند که استقامت رزمندگان و فرماندهان در آن موج می‌زند.

مرعشی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز دیگر جبهه ها، شجاعت مثال زدنی فرماندهان بود که فرماندهان خود در صف مقدم جلودار جنگ بودند و بقیه پشت سرشان حرکت می کردند.

وی ادامه داد: بزرگواری و مروت رزمندگان در عین قدرت از دیگر ویژگیهای رزمندگان دوران دفاع بود که اسیران عراقی را با آغوش باز می پذیرفتند در حالیکه اسرای ایرانی به بدترین وجه شکنجه می‌شدند و در شرایط بسیار بدی نگهداری می شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری افزود: در عین حال که هر یک از رزمندگان از نقطه ای از کشور بودند اما برادری و همدلی در بین رزمندگان موج می‌زد و مشترکات شان دفاع از جان و خاک و ناموس بود.

وی گفت: رزمندگان شهادت طلبانه پیش می رفتند و در کنار اینها شیوه رهبری امام و قاطعیتی که امام در زمان جنگ دلشتند مثال زدنی بود و رزمندگان متاثر از این ارتباط معنوی بین امام و رزمندگان به عشق امام به جبهه می رفتند و می جنگیدند.

مرعشی تاکید کرد: این ویژگی ها و شرایط حاکم بر جبهه ها باید در برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس موج بزند.

معاون استاندار با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رنگ و بوی شور و حماسه حسینی برگزار شود، افزود: شهرداری ها تمام امکانات موجود را برای فضاسازی المان شهری و به تصویر کشیدن ایثارگری های دوران دفاع مقدس به کار گیرند.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما برای ترویج جانفشانی های دوران دفاع و ترویج فرهنگ ایثار صورت گیرد.

مرعشی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه مقرراست برای کلیه ایثارگران دوران دفاع مقدس و رزمندگان کارت ایثارگری صادر گردد، دستگاه های اجرایی نسبت به جمع آوری اطلاعات ایثارگران شاغل در این دستگاهها اقدام نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار