فرمانده مبتکر نیروی هوایی +عکس

رزمنده ها در حال نبرد بودن و عملیات به مراحل اوج خودش رسیده بود که خبر رسید: «سیستم خنک کننده اتاق کنترل موشک از کار افتاده و سایت موشکی ارتش عملا کارایی نداره.»...
کد خبر: ۴۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ - 01June 2015

فرمانده مبتکر نیروی هوایی +عکس

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، رزمنده ها در حال نبرد بودن و عملیات به مراحل اوج خودش رسیده بود که خبر رسید: «سیستم خنک کننده اتاق کنترل موشک از کار افتاده و سایت موشکی ارتش عملا کارایی نداره.» و این یعنی نیروی هوایی دشمن می تونه آزادانه بالای سر رزمنده ها مانور بده و منطقه رو با خاک یکسان کنه.

شهید ستاری با عجله خودشو به سایت رسوند و پرسید: «حداکثر چقدر می تونید اتاق کنترل رو فعال نگه دارید؟» گفتن: «5 تا 6 دقیقه. اگه بیشتر بشه ممکنه دستگاه ها بسوزن. باید خاموششون کنیم و بعد از چند دقیقه دوباره روشن کنیم.»

مشکل اینجا بود که با خاموش بودن تجهیزات اتاق کنترل، نمی تونستیم متوجه اومدن هواپیماهای دشمن بشیم. آنتن رادار که فاصله اش تا اتاق کنترل حدود 90 متر بود، یه اسکوپ اضافی داشت که فقط برای تنظیم آنتن رادار ازش استفاده می شد و ما از اون غافل بودیم.

شهید ستاری خودش رو به آنتن رسوند و زل زد به صفحه اسکوپی که در شرایط بحرانی، به نوعی توسط شهید ستاری کشف شده بود! و نشون از اطلاعات فنی خیلی دقیق ایشون بود.

قرار شد با دیده شدن هواپیمای دشمن در اسکوپ، به اتاق کنترل علامت بده، اونها هم سریع سیستم رو روشن کنن، هواپیما رو هدف بگیرن و بعد از شلیک، سریع دستگاه ها رو خاموش کنن.

در عرض یک ساعت، سه فروند هواپیمای جنگی عراق رو ساقط کردن. هواپیماهایی که هر کدومشون می تونستن یه لشکر رو از بین ببرن و عملیات رو به شکست بکشونن.

شهید منصور ستاری

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار