نماینده مجلس:

زندگی با کرونا را بیاموزیم

محسنی بندپی گفت: با تمام رفتار‌های غیرقابل پیش بینی ویروس کرونا در طی دو سال اخیر باید زندگی کردن با کرونا را می‌آموختیم تا شاهد تعطیلی بسیاری از مشاغل نظیر صنعت گردشگری نباشیم.
کد خبر: ۴۷۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ - 06September 2021

کنترل کرونا با زندگی هوشمندانه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدعلی محسنی بندپی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد آینده مبهم صنعت گردشگری، اظهار داشت: بیماری پاندمی کرونا امروزه نه‌تن‌ها ایران بلکه کل جهان را تحت تأثیر قرار داده و در طول نزدیک به دو سال اخیر خسارات مادی و جانی غیرقابل جبرانی را از خود به‌جای گذاشته تا جایی که شاهد مرگ بسیاری از هموطنان در طول دو سال بودیم، تحریم‌ها این شرایط را برای ایرانیان بحرانی‌تر از دیگر کشور‌ها است.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: در طول ۱۸ ماه گذشته اپیدمی بیماری کووید ۱۹ بسیاری از مشاغل تعطیل و صنایع کشور تحت تأثیر قرار داد، به‌گونه‌ای که شاهد تغییرات اساسی در مسائل سیاسی و اقتصادی تا اجتماعی و فرهنگی و حتی آموزشی بودیم، ویروسی که تاکنون از خود چهره‌های متفاوتی را نشان داده و هنوز در شمار بالا شاهد رشد قربانیان هستیم.

زندگی با کرونا را بیاموزیم

وی ادامه داد: با تمام رفتار‌های غیرقابل پیش بینی ویروس کرونا در طی دو سال اخیر باید زندگی کردن با کرونا را می‌آموختیم تا شاهد تعطیلی بسیاری از مشاغل نظیر صنعت گردشگری نباشیم. امروزه نفس‌های آخر بسیاری از کسب و کار‌های که در ارتباط مستقیم با صنعت گردشگری هستند به شمارش افتاده از هتل‌داری گرفته تا آژانس‌های مسافرتی و... که به‌تبع همین تعطیلی‌ها، بسیاری از پرسنل و کارمندان این نهاد‌ها بیکار شده‌اند، زنجیره معیوبی که ادامه دارد.

محسنی بندپی ادامه داد: دو سال گذشته فرصت کمی نبود برای تحول یک حرفه، اما در همین زمان شاهد تعطیلی بسیاری از مشاغل و تغییر کاربری آن‌ها بودیم. در جلسات وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم و حتی مسئولان دولت قبل طرح تشکیل کمیته‌ای متشکل از هیئت دولت، نمایندگان و وزارتخانه‌های مختلف ارائه شد و ساز و کار و سبک زندگی جدید با کرونا تأکید گردید.

سیاست‌های انفعالی شدت گیری بیماری را به همراه داشته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای تصریح کرد: سیاست‌های انفعالی در دو سال اخیر منجر به شدت‌گیری بیماری کرونا شده است و همچنین بار‌ها شاهد تعطیلی کشور بودیم؛ اما متأسفانه بعد از مدتی شاهد پیک جدیدی از بیماری با آمار بالایی از قربانیان بودیم، در حال حاضر ۱۵ شهر قرمز استان مازندران به نارنجی تبدیل شده‌اند که نشان دهنده رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند بی‌شک بیماری از بین خواهد رفت.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور کرد: سیاست‌های کنترل بیماری کرونا نتیجه‌ای جز پیک‌های جدید بیماری را به همراه نداشته است، امروزه باید در کنار سلامتی مردم در اندیشه شرایط اقتصادی آن‌ها هم باشیم. سلامتی و بهبود شرایط معیشتی زمانی ایجاد می‌شود که در زندگی عادی مردم تغییر ایجاد کنیم از آموزش مجازی گرفته تا دورکاری کارمندان در دستور کار قرار بگیرد، رسیدن به این مهم راهی جز برطرف کردن معایب زیر ساخت‌ها نداشته، در دو سال اخیر باید می‌آموختیم که چگونه آموزش آنلاین را تقویت کرده و مشاغلی که نیاز به دورکاری دارند را تقویت کنیم و حتی به مردم آموزش می‌دادیم چگونه بدون حضور در مجامع عمومی و شلوغ به‌صورت الکترونیک نیاز‌های خود را بر طرف کنند.

وی ادامه داد: آنچه امروزه در طی این ۱۸ ماه بیشتر از هر زمان دیگر مورد انتقاد قرار گرفت درست اجرا نشدن طرح‌ها بود که می‌توانست در کنترل بیماری نقش پررنگی داشته و شاهد اجرایی نشدن آن‌ها به واسطه مدیران بی‌تجربه هستیم، از آموزش آنلاین تا مسائل پزشکی و بانکداری الکترونیکی، چرا باید کشور ما به لحاظ استفاده نکردن از تکنولوژی در سطح جهانی عقب بماند؟!

محسنی بندپی در مورد مغفول ماندن صنعت گردشگری داخلی کشور گفت: تعطیلی‌های بدون برنامه در دو سال گذشته نه‌تن‌ها نتوانست بیماری را کنترل کند بلکه شاهد شدت گیری سویه دیگری از بیماری بودیم در صورتی که می‌توانست کرونا با تمام بی‌رحمی خود کنترل و تحولی دیگر باشد، اگر قرار است شرایط به وضعیت عادی برگردد باید برنامه و سیاست جدیدی برای تمام مشاغل از گردشگری تا آموزش آنلاین پایه‌ریزی شود.

سفر‌های هوشمندانه در دوران کرونا تحولی نو در صنعت گردشگری

وی تأکید کرد: مردم از خانه ماندن خسته شده‌اند باید باور کنند که کرونا با کسی شوخی ندارد و زندگی کردن با آن را برنامه‌ریزی کنند، طبق آمار منتشر شده ما در نوروز امسال بیشترین میزان سفر‌ها را طی ۵ سال اخیر داشتیم و این سفر‌ها می‌توانست با کنترل و برنامه‌ریزی باشد. از شرکت اتوبوسرانی تا قطار‌های مسافربری بهترین فرصت برای آموزش زندگی با کرونا بود، ولی بی‌توجهی به تمام پروتکل‌ها امروز منجر به تعطیلی مشاغلی همچون گردشگری و هتل داری و… شده است در این بین مردم دیگر نسبت به بیماری‌ها عکس‌العمل نداشته و حتی به پروتکل‌های بهداشتی هم پایبند نیستند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر سفر‌ها در تمام شهر‌های ایران به‌صورت کنترل شده و برنامه‌ریزی بود و هماهنگی و همکاری لازم بین استانداران، بخشداران و مسئولان گردشگری، نیروی انتظامی و نظامی صورت می‌گرفت؛ امروزه شاهد کنترل بیماری بودیم به فرض مثال مسافرت با اتوبوس‌ها و قطار‌ها با حداقل مسافر، جریمه عدم استفاده از ماسک، تعیین ورود حداقل خریداران به مراکز خرید و…. با رعایت چنین مواردی می‌توانستیم شاهد رونق صنعت گردشگری باشیم. اگر مسئولان می‌توانستند زندگی مردم در یک سوم شرایط عادی جریان دهند بدون شک شاهد تعطیلی مشاغل و اوج‌گیری بیماری نبودیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها