برگزاری جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در همدان

جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور مدیر حفط آثار دفاع مقدس همدان، فرماندار و اعضای ستاد استانی در محل سالن جلسات شهدای فرمانداری همدان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 06September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور مدیر حفط آثار دفاع مقدس همدان، فرماندار و اعضای ستاد استانی در محل سالن جلسات شهدای فرمانداری همدان برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این جلسه، با تاکید بر اینکه هویت‌ها بعد از جنگ‌ها شکل می‌گیرند، اظهار داشت: دشمن آغاز کننده جنگ تحمیلی بود و با شروع جنگ تمام مردم بسیج شده و به دفاع جانانه در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت کردند، دفاع مقدس ما زمینه هویت‌سازی در کشور شد.

وی افزود: با گذشت چهار دهه باید بپذیریم نتوانسته‌ایم ارزش های دفاع مقدس را وارد بستر تاریخ کنیم و متاسفانه این ارزش‌ها در کشاکش نگاه های سیاسی آسیب دیده است، یادواره‌ها برگزار می‌شود، ولی تاثیر آن را در جامعه بررسی نمی‌کنیم تا متوجه شویم چه تاثیری در جامعه، جوانان، اقشار داشته، حقیقتا در این مسیر موفق عمل نشده، چون نگاه مدیریتی به این سو نبوده تا به همه آموزش دهیم تا ترویج ارزش‌های دفاع مقدس همگانی شود.

ظفری گفت: همه اقشار و ساختارها (بازاریان، اصناف، پایگاه های بسیج، دهیاری‌ها و...) باید یاد بگیرند که تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و پیشکسوتان را خودشان انجام داده و این یک ساختار عمومی در جامعه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی defadoc.ir برای ثبت برنامه‌های پیش‌بینی شده ادارات، سازمان‌ها، نهادها و یگان‌های نظامی و انتظامی در جهت گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت، سازمان‌ها و نهاد‌ها می‌توانند برنامه‌های خود برای هفته دفاع مقدس را در این سامانه ثبت کنند.

در ادامه جلسه «محمدعلی محمدی» فرماندار همدان، اظهار داشت: در کنار گروه‌های شاخص، رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان، شاید فردی در یک روستای دور افتاده یا منطقه ناشناخته باشد که فراموش کرده‌ایم از ایشان دلجویی و تجلیل کنیم که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی متذکر شد: در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس موارد اشاره شده در دستورالعمل بزرگداشت هفته دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهیم تا برنامه‌های عملیاتی و با شکوهی را در هفته دفاع مقدس اجرا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار