بعد از ادعای سقوط پنجشیر؛

مجاهد: جنگ پایان یافت/ اعلام تشکیل دولت کابل ظرف چند روز

سخنگوی طالبان با تکرار ادعای سقوط پنجشیر، از پایان جنگ و در نتیجه، تشکیل دولت جدید کابل ظرف چند روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ - 06September 2021

مجاهد: جنگ پایان یافت/ اعلام تشکیل دولت کابل ظرف چند روزبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، ساعاتی بعد از ادعای طالبان مبنی بر تسلط کامل بر پنجشیر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه، در کنفرانسی خبری اعلام کرد: جنگ در افغانستان خاتمه یافت و انتظار می‌رود خبر اعلان تشکیل دولت جدید طی چند روز آینده اعلام شود.

وی در ادامه این اظهارات افزود: طی شب گذشته و صبح امروز، پنجشیر به‌طور کامل تحت تسلط ما درآمد. به این ترتیب، جنگ خاتمه یافته و دیگر بهانه‌ای برای به تعویق انداختن تشکیل دولت وجود ندارد. اکنون زمان بازسازی کشورمان است.

مجاهد در بخشی از اظهاراتش گفت: ما به دنبال حل مسئله پنجشیر از طریق مذاکره و تفاهم بودیم اما طرف مقابل نپذیرفت و ما چاره‌ای جز حل مسئله از طریق نظامی نداشتیم.

وی درباره جزئیات تشکیل دولت نیز افزود: فقط کارهای فنی باقی مانده است، ما نیز عجله داریم. احتمالاً دولت فعلاً یک دولت موقت خواهد بود و امکان اصلاح، تغییر و سایر مراحل اساسی را فراهم خواهد کرد.

به گفته وی، فعلا انتخابات در پیش نیست. دولت بعدی تصمیم می‌گیرد که روند آتی چگونه پیش خواهد رفت.

این در حالی است که ساعاتی پیش الجزیره به نقل از یک منبع وابسته به طالبان مدعی شد که از ۶ کشور ترکیه، روسیه، چین، ایران، پاکستان و قطر برای حضور در جلسه اعلام دولت جدید کابل دعوت شده است.

همزمان، جبهه مقاومت پنجشیر، ادعای طالبان مبنی بر سقوط کامل این ولایت را به چالش کشیده و می گوید مبارزه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار