جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مهم‌ترین هدف «طرح شهید سلیمانی» کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه است

سردار قریشی گفت: مهم‌ترین هدف از انجام طرح شهید سلیمانی این است که علاوه بر درمان مبتلایان به کرونا، از انتقال ویروس به دیگر اعضای جامعه نیز جلوگیری شود.
کد خبر: ۴۷۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶ - 07September 2021

مهم‌ترین هدف طرح شهید سلیمانی کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه استسردار سرتیپ «سید قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره نحوه فعالیت بسیجیان در طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: مرحله بیماریابی و غربالگری بیماران مبتلا به کرونا را سال گذشته و در مرحله اول طرح شهید سلیمانی به‌صورت شفاهی و تلفنی دنبال کردیم که بر اساس آن، حدود ۸۰ میلیون نفر از مردم کشورمان مورد سوال قرار گرفتند.

وی افزود: امروز علاوه بر روش شفاهی که همچون گذشته دنبال می‌شود، روش دیگری هم برای بیماریابی انجام می‌شود و آن استفاده از تست‌های تشخیص بیماری است؛ بر این اساس چنانچه تست پزشکی یک شخص در مورد ابتلا به کرونا مثبت شود، تحت مراقبت و قرنطینه در منزل و یا مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: مهم‌ترین هدف از انجام طرح شهید سلیمانی این است که افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تحت درمان قرار گیرند و هم موجب انتقال ویروس به دیگر اعضای جامعه نشوند.

سردار قریشی عنوان کرد: برای تشخیص بیماری افراد از کیت‌های تشخیص سریع استفاده می‌شود؛ البته با این توضیح که برخی مواقع در استفاده از این کیت‌ها دچار کمبود می‌شویم؛ لذا به هر میزان که وزارت بهداشت این‌گونه کیت‌های تشخیصی را برای استفاده در طرح شهید سلیمانی در اختیار بسیج قرار دهد به همان میزان می‌توانیم این طرح را به پیش ببریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار