مادر شهیدان «طبائی» آسمانی شد

مرحومه «ربابه طباطبائی عقدا» مادر شهیدان «سیدعلی طبائی» و «سید آیت طبائی» به علت بیماری و کهولت سن در سن هشتاد و سه سالگی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۷۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ - 06September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مرحومه «ربابه طباطبائی عقدا» مادر شهیدان «سیدعلی طبائی» و «سیدآیت طبائی» به علت بیماری و کهولت سن در سن هشتاد و سه سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی پس از تشییع بر روی دستان مردم شهید پرور عقدا در گلزار شهدای عقدا در جوار دو فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

«سید علی طبائی»، فرزند سیّد محمود، در تاریخ ۱۳۴۵/۹/۳ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در تهران دیده به جهان گشود. وی سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۱۹ در منطقه عملیاتی «فکه» در عملیات «والفجر مقدماتی» به درجه رفیع شهادت نائل گردید و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست و پیکر پاکش چون مولایش امام حسین (ع) در کربلای جنوب کشور در بیابان ماند و جسم مطهرش پس از ۱۲ سال دوری از وطن، پس از شناسایی توسط گروه تفحص به اردکان منتقل شد و بعد از تشییع با شکوه توسط مردم اردکان به زادگاهش عقدا انتقالداده شد.

«سید آیت طبائی»، فرزند سیّد محمود، در تاریخ ۱۳۳۹/۱۲/۱ در خانواده‌ای مذهبی در تهران متولد شد. سرانجام پس از ۲۵ سال تلاش و مجاهدت در راه معشوق، در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۰ در عملیّات والفجر ۸ در منطقۀ عملیّاتی فاو در اروند رود به آرزوی دیرین خود رسید. از ناحیه گردن (شاهرگ) به شدت مجروح شد و با پرواز روح بلندش به ملکوت، عروس شهادت را در بر کشید و به ملاقات مولایش امام حسین (ع) و برادر شهیدش سیّد علی شتافت. پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه در تهران از قلهک تا لویزان به گلزار شهدای لویزان (امام زاده پنج تن) منتقل شد و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار