بازتاب‌های بازگشت شهدای غواص؛

تحلیل زیرآبی رفتن رسانه‌های غربی برای مصادره 175 غواص شهید

رسانه‌ها و افراد مخالف و معاند انقلاب اسلامی همیشه منتظر یک فرصت هستند که به اعتبار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کنند تا از ضریب اعتقادی مردم به این نظام کم کنند. خبر ورود پیکرهای مطهر 175 غواص شهید بهانه‌ای شد تا این رسانه‌ها دوباره فرماندهی جنگ را زیر سوال ببرند و شبهه‌افکنی و تخریب فرماندهان ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ - 01June 2015

تحلیل زیرآبی رفتن رسانه‌های غربی برای مصادره 175 غواص شهید

به گزارش دفاع پرس، چندی پیش پیکرهای ۱۷۵ غواص شهید وارد کشور شدند؛ این شهدا در عملیات کربلای۴ در دیماه 1365 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیده و زنده به گور شده بودند، عملیاتی که رزمندهها با خاطرات تلخی از آن یاد میکنند. با نظر به اینکه حدود 30 سال از شهادت این غواصان رزمنده میگذرد، اما انتشار خبر نحوه شهادت این رزمندهها موجب بروز واکنشهای مختلفی از رسانههای معاند تا مردم عادی در فضای سایبر گردید.


با وجود اینکه در هشت سال دفاع مقدس با توجه به تدبیر فرماندهان و غیرتورزی رزمندهها یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن بعثی قرار نگرفت و عملیات غرورآمیز زیادی مانند «فتح المبین» و «بیتالمقدس» در این دوران انجام گرفت، اما در بعضی از عملیات مانند کربلای 4 به دلایل مختلف فتحی صورت نگرفت.

کربلای 4 و خیانتهای شیطان بزرگ

عملیات کربلای چهار در دی ماه 1365 در شرایطی انجام شد که مسئولان ایرانی منتظر یک پیروزی بزرگ و سرنوشتساز و در نهایت پایان جنگ بودند. این فضا که بهویژه بعد از عملیات بزرگ والفجر 8 و فتح فاو ابعاد روانی ویژهای پیداکرد، سبب هجوم بینظیر نیروهای مردمی به سمت جبههها شد که در تاریخ 8 ساله جنگ تحمیلی تنها در برهه عملیات «فتحالمبین» در سال 61 نمونه داشت.


شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش


در عملیات کربلای 4 مردم ایران منتظر یک پیروزی بزرگ و سرنوشتساز و در نهایت پایان جنگ بودند

این عملیات با رمز «محمد رسول الله» (ص) در محور «ابوالخصیب» به صورت گسترده به فرماندهی سپاه انجام شد. در این عملیات ابتدا حدود ۱۵هزار نفر از نیروهای ایرانی به رهبری گروهی از تکاوران و غواصان، نیمه جنوبی دجله و نیمه شمالی اروندرود را پشتسر گذاشتند و با گذر از جزیرههای «امالرصاص»، «امالبابی»، «قطعه ۲» و «سهیل» به خاک عراق وارد شده و خط دفاعی حد فاصل سپاه سوم عراق در شرق «بصره» و سپاه هفتم در منطقه نزدیک شبهجزیره «فاو» را شکستند. بعد از آن حمله حدود ۶۰ هزار نیروی سپاه و بسیجی ایران به سمت مواضع عراق در ساحل شرقی «اروند رود» ادامه یافت.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

هواپیماهای جاسوسی آواکس ارتش آمریکا یکی از اصلیترین عوامل کمک به ارتش رژیم بعثی عراق در مواجه با رزمندههای ایرانی بود

نیروهای بعثی با کمک مستقیم آمریکاییها در انتقال اطلاعات مربوط به تحرکات نظامی ایرانیها که توسط هواپیماهای جاسوسی آواکس و تصاویر ماهوارهای به دست آمده بود، خود را برای این عملیات آماده کرده بودند و موانع بسیار قوی طبیعی و مصنوعی از جمله مسدود کردن، حفر کانال در معبر اصلی محور و پر کردن آن با مازوت برای زمینگیر کردن نیروهای ایرانی ایجاد کرده بودند؛ نیروهای عراقی برای از بین بردن رزمندهها فقط از سلاحهای مستقیم و توپخانه بهره نبردند بلکه هواپیماها و هلیکوپترهای مسلح را هم علیه نیروهای بیسرپناه و آشکار در منطقه بهکار گرفتند و بخش زیادی از نیروهای آب خاکی ایران را غرق کردند که در نهایت با مشخص شدن تلفات سنگین نیروهای خودی، عملیات متوقف شد.

بهانهای برای حمله به فرماندهان دفاع مقدس

رسانهها و افراد مخالف و معاند انقلاب اسلامی همیشه منتظر یک فرصت هستند که به اعتبار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کنند تا از ضریب اعتقادی مردم به این نظام کم کنند. خبر ورود پیکرهای مطهر 175 غواص شهید به همراه دیگر شهدای تازه تفحص شده بهانهای شد تا دوباره در فضای سایبر و به خصوص شبکههای اجتماعی فرماندهی جنگ را زیر سوال ببرند و شبههافکنی و تخریب فرماندهان ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

بیبیسی فارسی همیشه محور بدبینی به مسئولان نظام را محور کار خود قرار داده است

تمرکز بر عملکرد فرماندهان عالیرتبه جنگ و القای ناتوانی و ضعف فرماندهان در کربلای 4 یکی از اصلیترین محورهای حمله به فرماندهان دفاع مقدس در این ایام بود و این موج رسانهای به دنبال برپایی «مصیبتخوانی» برای این غواصان شهید بود تا با گرفتن «اشک» از مردم ایران، شرایط بدبینی و حتی نفرت از مسئولین نظامی و سیاسی را فراهم کند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

بعضی افراد مخالف و معاند نظام در هر فرصتی به دنبال زیر سوال بردن فرماندهان نظامی دفاع مقدس هستند


اقدامات جاسوسی عوامل نفوذی دشمن مثل منافقین، کمک برخی گروههای سیاسی معاند داخلی و از همه مهمتر پشتیبانیهای اطلاعاتی دولتهای غربی بهویژه آمریکا در رسانههایی مانند بیبیسی فارسی و... هیچگاه گفته نمیشود و همیشه این نوع رسانهها به دنبال مقصر نشان دادن مسئولین کشور در قبال جنایتهایی مانند همین ۱۷۵ غواص شهید هستند. این در حالی است که اسناد متقن و معتبر بینالمللی از جمله اظهارات «عدنان خیرالله» وزیر دفاع وقت عراق پس از عملیات کربلای 4 و بعضی مسئولین آمریکایی، یکی از دلایل اصلی لو رفتن عملیات کربلای 4 را انتقال اطلاعات مربوط به عملیات توسط سرویس جاسوسی آمریکا به عراق و همچنین همکاری جریانهای سیاسی معاند داخلی برای جاسوسی نظامی و جمع آوری اطلاعات از تحرکات نیروهای ایرانی عنوان میکند.

تکریم شهدایی که همیشه پرچمشان برافراشته است

بعد از موج رسانهای نه چندان قوی تخریب فرماندهان ایرانی در رسانههای مخالف و معاند انقلاب اسلامی، موج بسیار قوی در فضای سایبر به خصوص شبکههای اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، وایبر، تلگرام، واتس آپ، لاین و اینستاگرام در جهت تکریم این شهدای غواص به راه افتاد. در شبکههای اجتماعی کاربران با ساخت هشتگهای #دست بسته، #١٧٥، #سلام_بر۱۷۵غواص_شهید و... عکسها، طرحهای گرافیکی، شعر و دلنوشتههای منتشر شده خود را با هم به اشتراک گذاشتند تا یاد شهدای غواص را گرامی دارند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

تصویرسازی بعضی از کاربران برای ادای احترام به 175 غواص شهید در عملیات کربلای 4

حتی هنرمندانی مانند مهدی پاکدل، مهراب قاسمخانی، رسول صدرعاملی، عارف لرستانی، داریوش فرضیایی، علی صالحی و... با دلنوشته و ارسال عکس و عکسنوشته احساسات و عواطف خود را نسبت به بازگشت سربازان وطن بیان کردهاند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

دو یادبود از خیل عظیم ادای احترام کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی

یکی از پربینندهترین متنهایی که در روزهای گذشته مطرح شد، مربوط به «سمیه شادکام» درباره کوچکترین عمویش، «مسعود شادکام» بود که به همراه عکس او در فیسبوک منتشر کرد؛ عموی کوچکش که در سن و سال کم به همراه چهار پسرعموی دیگرش در کربلای چهار جنگید و شهید شد.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

دلنوشته «سمیه شادکام» برای عموی شهیدش «مسعود شادکام» که در سن و سال کم به همراه چهار پسرعموی دیگرش در کربلای چهار جنگید و شهید شد

اینها فقط نمونهای از حجم زیاد متنها و نظرهایی است در شبکههای مجازی منتشر و دست به دست شد تا نشان دهد که هنوز ایرانیها با هر نگرش فکری، چه در داخل و چه حتی خارج کشور، سوگوار شهدای جنگ تحمیلی بوده و رشادتهای رزمندگان در جبهههای دفاع از میهن خویش را فراموش نمیکنند. این امر نشان میدهد که اگر شجاعت این قهرمانان ملی و دینی با ابزارهای مختلف هنری مانند رمان، نقاشی،  فیلم سینمایی و... به تصویر کشیده شود، به طور قطع نسل جوانان و نوجوانی که این دلاوریها را برای استقلال و امنیت کشور خود ندیده است، بیشتر در مقابل جریان رسانهای معاند انقلاب اسلامی واکسینه میشوند و مثل همیشه طرحهای دشمن علیه خود را ناکام میگذارد.


منبع:مشرق


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار