مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز خبر داد؛

تجلیل از ۱۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در البرز/ ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین می‌شود

سردار «اسلامی» از تجلیل از ۱۵ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان البرز در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ - 07September 2021

تجلیل از 15 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در البرز/100 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای از تجلیل از ۱۵ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس البرز در هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال است که در هفته دفاع مقدس به‌صورت متمرکز از پیشکسوتان تجلیل می‌شود، افزود: سال گذشته آئین تجلیل از رزمندگان پیشکسوت سراسر کشور با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد و امسال نیز این آئین با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز عنوان کرد: در کرج، سپاه ناحیه امام حسین (ع) و در دیگر شهرستان‌های استان نیز فرمانداری‌ها میزبان آئین تجلیل از پیشکسوتان هستند. این مراسم در شهر کرج در تالار بزرگ شهیدان نژادفلاح و در شهرستان‌ها در مصلاها و سالن‌های ورزشی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: دستورالعمل بزرگداشت هفته دفاع مقدس که آغاز آن فرودین و پایان آن اسفند ماه است، به همه رده‌های اجرایی ابلاغ و بخش اعظمی از آن اجرا شده است. همه ادارات استان البرز تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ گزارش عملکرد خود را در این زمینه به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ارسال کنند تا پس از جمع‌بندی، گزارش عملکرد استان به رؤیت رهبر معظم انقلاب اسلامی برسد.

سردار اسلامی بیان داشت: بنابر ابلاغ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در سال ۱۴۰۰ هر استان باید ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین و تألیف کند که هر یک از اداره کل‌های استان تدوین یک عنوان کتاب را بر عهده می‌گیرند. این ۱۰۰ عنوان کتاب هم‌زمان با ۲۲ اسفند، روز ملی شهدا رونمایی خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در این استان مطرح کرد: مسئولیت ساخت و تکمیل این یادمان‌ها در شهرستان‌های استان با فرمانداران است. با توجه به اینکه یادمان‌های برخی شهرستان‌ها هنوز ساخته نشده و برخی نیز تکمیل نشده‌اند، پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا هم‌زمان با روز ملی شهدا، از این یادمان‌ها نیز رونمایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار