رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون گرفتاری‌های جهان اسلام مطرح کردند؛

«ستمگر» و «ستم‌پذیر» شریک جرم یکدیگر/ درس‌های اسلام برای تزریق شجاعت به جوامع اسلامی

نشریه خط حزب‌الله در شماره جدید خود در ارتباط با خروج نظامیان آمریکایی از خاک کشور افغانستان پس از ۲۰ سال، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نفی ظلم، ظلم‌پذیری و بی‌اعتنایی به آن را منتشر کرد.
کد خبر: ۴۷۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ - 08September 2021

«ستمگر» و «ستم‌پذیر» شریک جرم یکدیگرند/ درس‌های اسلام برای تزریق شجاعت به جوامع اسلامیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شماره ۳۰۴ نشریه خط حزب‌الله با عنوان «به نام آزادی به کام استعمار» چندی پیش منتشر شد. این نشریه که به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه منتشر می‌شود، به انتشار بیانات مختلف رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل اساسی داخلی و یا مسائل اساسی جامعه اسلامی می‌پردازد.

از آنجا که یکی از مسائل مهم بین‌المللی در این روز‌ها مسئله افغانستان، طالبان و خروج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور است، در این شماره خط حزب‌الله به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد پرداخته است.

خط حزب‌الله این شماره خود را به روح مطهر شهید مدافع حرم «جهانپور شریفی» تقدیم کرده است. شهید شریفی روز ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۲ در سوریه به شهادت رسید و مزار او در باغ پرزیتون میمند استان فارس قرار دارد.

از جمله بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که درمورد «سکوت آمریکا و سازمان‌های حقوق بشر برای جنایاتی که علیه مردم در قیام‌های دینی اتفاق می‌افتد و لزوم ایستادگی در برابر سلطه‌گران جهانی» مطرح کرده‌اند و خط حزب‌الله آن را منتشر کرده است، به شرح زیر است:

دشمنی سازمان‌های حقوق بشر با دین

«بدانید که اگر خدای متعال (العیاذ بالله و نستجیر بالله) به جلاد پهلوی (محمدرضای بدبخت ذلیل) مهلت می‌داد که صد مرتبه جنایات دیگری مانند ۱۷ شهریور و ۱۵ خرداد را راه بیاندازد و هزاران تن دیگر از مردم را بکشد، از آمریکا و سازمان‌های دروغین حقوق بشر یک کلمه حرف جدی علیه او صادر نمی‌شد و هیچ کاری نمی‌کردند.

این‌ها با کشتار انسان‌هایی که در راه اهداف دینی قیام و حرکت کرده‌اند، مخالفتی ندارند حتی مشوق اینگونه کشتار‌ها نیز هستند. این به خاطر عمق دشمنی آن‌ها با دین و به خصوص با اسلام است.

تماشاچی بودن و بی‌تفاوت ماندن نسبت به ظلم، مرحله‌ای از ظلم تلقی می‌شود

فرهنگ سلطه، ملت‌های ضعیف را سلطه‌پذیر و معتاد به ستم کرده است. آن‌ها را باید از درون ذاتشان درمان کرد. باید باوری عمیق به کرامت و قدرت انسان به خدا، به ارزش‌های انسانی راستین و پوچی قدرت‌های طاغوتی در انسان‌ها دمید و آن‌ها را با این سلاح کندی‌ناپذیر مسلح کرد.

اسلام و تمام ادیان آسمانی انسان را به چنین ایمانی و کاملاً در جهت عکس فرهنگ سلطه سوق می‌دهند. متون خدشه‌‌ ناپذیر اسلامی صریحاً دستور می‌دهند که «لاتَظلِمونَ و لاتُظلَمون» نه ظلم کنید و نه مظلوم واقع شوید.

همچنین این‌ها می‌آموزند که «ستمگری» و «ستم‌پذیری» در یک ردیف هستند و «ستمگر» و «ستم‌پذیر» از شرکای جرم یکدیگر هستند. تماشاچی ظلم بودن و بی‌تفاوت ماندن نیز همانند ظلم است و خود نیز مرحله‌ای از آن تلقی می‌شود.

تکیه به قدرت لایزال الهی و ایمان راسخ به مردم درس دیگر اسلام به ملت‌ها و رهبران است که به آنان برای ایستادگی در برابر سلطه‌های جهانی دل و جرأت می‌بخشد و امید موفقیت را در آنان پرفروغ می‌سازد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار