مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«مقاومت» رمز تداوم انقلاب اسلامی خواهد بود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: مادامی که در موضع ایستادگی، مقاومت و مقابله با بدخواهان و دشمنان باشیم پیروز هستیم و اگر در موضع سازش با دشمنان قرار گرفتیم نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار آسیب خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ - 07September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، نشست ستاد برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیروهای مسلح استان خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نمایندگان یگان‌های نیروهای مسلح و دستگاه‌های فرهنگی امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس و در امتداد آن مقاومت، دفاع از حرم و حریم و دفاع از سلامت، محور همه پیروزی‌ها است و این جهاد و مقاومت در برابر استکبار تداوم دارد.

وی افزود: در آستانه فرارسیدن چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و این مناسبت ملی فرصت مناسبی است تا دولتمردان و نیروهای مسلح با وحدت و همدلی و بهره‌گیری از ارزش‌های این حماسه ماندگار تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم مقاومت را بیش از گذشته برافراشته‌تر کنند.

این مسئول به مردمی بودن حماسه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) همواره بر مردمی بودن انقلاب اسلامی تأکيد داشتند و بالا بودن آمار شهدای مردمی دفاع مقدس نسبت به شهدای نیروهای مسلح، گواه این فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس با هدایت‌های امام خمینی (ره) و تحت فرماندهی و مدیریت نیروهای مسلح توسط مردم خلق شد و ثابت کرد که می‌شود در برابر ابرقدرت‌ها ایستاد و دفع شر کرد و به دشمن باج نداد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مادامی که در موضع ایستادگی، مقاومت و مقابله با بدخواهان و دشمنان باشیم پیروز هستیم و اگر در موضع سازش قرار گرفتیم دچار خسارت خواهیم شد؛ بر همین اساس خط سرخ شهادت و ایستادگی در برابر مستکبرین جریان دارد و تا تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با قاطعیت مقاومت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مهمترین برنامه‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت در سراسر کشور به‌صورت ارتباط تصویری با سخنرانی ریاست جمهور در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود. سهم استان خراسان رضوی از این تعداد، ۱۰۵ هزار تن است که در یک هزار نقطه از استان شامل روستاها، شهرها، شهرستان‌ها، یگان‌های نیروهای مسلح و دستگاه‌های و ساختارهای اجرایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برنامه متمرکزی با حضور ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس از یگان‌های نیروهای مسلح و همچنین مسئولین استانی در هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: عیادت از ایثارگران خاص که در شرایط کنونی در برخی مراکز درمانی بستری هستند و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس است. مراسم عطرافشانی گلزار شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام در یک هزار و ۵۰۰ نقطه از استان خراسان رضوی با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی گفت: علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی، سال گذشته به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های قابل قبولی با حمایت و پشتیبانی همه یگان‌های نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برگزار شد که امیدواریم در چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌های شایسته‌ای که در شأن حماسه‌آفرینان دفاع مقدس است برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها