طی نشستی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز

جلسه انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز ‌به‌منظور همکاری در راستای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 08September 2021

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، جلسه انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز ‌به‌منظور تعامل و همکاری در راستای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت امروز در حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقای فرهنگ عمومی و نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی در جامعه به‌ویژه در عرصه زن و خانواده با استفاده از طلاب و روحانیون خواهر و مشارکت در تعلیم و تربیت طلاب خواهر انقلابی جهادی و ایثارگر بر اساس بهره‌مندی از آثار، ارزش‌ها و تجارب دفاع مقدس و دفاع از حرم است.

از دیگر اهداف همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز می‌توان به نشر، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت در حوزه‌های علمیه خواهران و سایر اقشار، به‌ویژه در زمینه زن و خانواده و حفظ، ثبت و بازنمایی میراث گرانبهای فرهنگی و اجتماعی شهیدان و ایثارگران با تأکید بر میراث شهدا و ایثارگران زن اشاره کرد.

سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در این جلسه اظهار داشت: امید است با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم همکاری‌های تنگاتنگی در رابطه با موضوعات و برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت داشته باشیم. این تفاهم‌نامه نیازمندی‌هایی دارد که با هماهنگی ریاست حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه موارد مختلفی مطرح شده اما موضوعی که برای ما بسیار مهم و حساس است، تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس است. امروز این درس در تمام دانشگاه‌های استان البرز اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور تدریس می‌شود و اساتید ماهر و خوبی نیز بدین منظور جذب شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز مطرح کرد: به عقیده من تدریس این درس در حوزه‌های علمیه واجب‌تر از دانشگاه‌هاست زیرا مبلغین اصلی و سرخط در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران پرورش می‌یابند و تریبون‌هایی را در اختیار دارند که می‌توانند مباحث و موضوعات حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را تبیین کنند.

سردار اسلامی با تأکید بر انجام هماهنگی‌های لازم به‌منظور تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز بیان داشت: هدف از تدریس این درس آشنایی با دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است؛ بی‌شک این اقدام خیر و برکت بسیاری را برای هر دو مجموعه به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام «تقی محدر» مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز نیز در این جلسه حوزه‌های علمیه را خاستگاه مباحث مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: این فرصت خوبی است که اساتیدی از حوزه علمیه که مایل به همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس هستند، نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کتاب آشنایی با دفاع مقدس کتاب ارزشمندی است که تدریس آن ضروری به نظر می‌رسد، افزود: دروسی که در حوزه علمیه خواهران استان البرز تدریس می‌شوند، مصوب مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور هستند و ما مکلف به تدریس دروس تعیین شده هستیم لذا تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس مستلزم رایزنی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مدیریت حوزه علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز از اجرای طرح ساماندهی مبلغان در رشته‌های مختلف خبر داد و گفت: انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت و روایتگری دفاع مقدس یکی از رشته‌هایی است که قصد داریم مبلغان را در آن توانمند کنیم. در صورت بهبود شرایط شیوع کرونا و مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری، این دوره‌ها برگزار خواهد شد که در این زمینه از ظرفیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز نیز استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار