مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه یک وظیفه انقلابی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: شرایط نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت رونق مضاعفی گرفته و ایستادگی امروز ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی استکبار که برگرفته از پایمردی آنان در دوران دفاع مقدس است یک وظیفه انقلابی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۷۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ - 08September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس شهرستان مشهد به ریاست «سید محمدرضا هاشمی» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با بیان اینکه دفاع همچنان جاری‌ست، اظهار داشت: خط سرخ شهادت، جهاد و مقاومت در طول تاریخ امتداد داشته و هر کجا از جهاد فاصله گرفتیم دچار آسیب شدیم و هرگاه منطق مقاومت پرچم عمل و اندیشه ما بوده پیروز بودیم.

وی افزود: شرایط نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت رونق مضاعفی گرفته و ایستادگی امروز ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی استکبار که برگرفته از پایمردی آنان در دوران دفاع مقدس است یک وظیفه انقلابی به شمار می‌رود.

این مسئول پاسداشت دفاع مقدس را ضروری دانست و تصریح کرد: گرامیداشت دفاع مقدس به‌عنوان یک رویداد انقلابی، ملی و هویتی تکلیف است و ما در مقام قدرشناسی و ادای دین و وظیفه مکلف هستیم به این رویداد عظیم بپردازیم.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: هر چند گرامیداشت دفاع مقدس در جامعه جریان دارد اما آنچه ادا می‌شود در طراز این حماسه عظیم نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته‌ باشیم و لذا هفته دفاع مقدس فرصتی است تا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها بیش از گذشته به این مهم پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته برنامه‌های شایسته‌ای در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد که امیدواریم با حمایت دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم نهاد امسال نیز در گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس شاهد برگزاری برنامه‌های مؤثری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشیم.

این مسئول تأکید کرد: تقارن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس که بیانگر ماهیت عاشورایی دفاع ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است این فرصت را فراهم کرده تا با تطبیق آن در حوزه‌های تبلیغی و دینی اقدامات مهمی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گیرد.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در راستای برگزاری ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس در دستگاه‌ها و ساختارهای اداری و همچنین در سطح شهرستان مشهد باید به‌عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد. باید از فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی که در اطلاع‌رسانی از جایگاه خاصی برخوردار است نیز در جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس استفاده کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت را یکی از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: در هفته دفاع مقدس از 105 هزار تن از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان خراسان رضوی در یک هزار نقطه استان تجلیل خواهد شد که سهم شهرستان مشهد 30 هزار تن است.

پاسداشت هفته دفاع مقدس یک وظیفه عمومی است

سید محمدرضا هاشمی نیز در این نشست ابراز داشت: در شرایط بحرانی منطقه و ناامن بودن کشورهای همسایه اما به برکت فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت نظام مقدس جمهوری اسلامی در آرامش و امنیت قرار دارد.

وی افزود: هر چند جنگ خسارت‌هایی را به‌همراه داشت اما از برکات آن نباید غافل شد. امروز با گذشت بیش از چهار دهه از پایان جنگ، جمهوری اسلامی هنوز از برکات دفاع همه جانبه ملت ایران اسلامی بهره می‌برد و گواه این ادعا موفقیت ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس است.

فرماندار مشهد به ضرورت گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: مناسبت‌های مختلفی در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده است که بسیاری از آنها مانند هفته دولت و یا هفته بسیج اختصاص به قشر خاصی از جامعه دارد و برای گرامیداشت آن معمولاً همان قشر اقدام می‌کنند اما دو مناسبت دهه فجر و هفته دفاع مقدس، ملی هستند و متعلق به همه جامعه است و آحاد مردم در پاسداشت آن ایفای نقش می‌کنند؛ بر همین اساس همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار داریم مکلف هستیم این مناسبت ملی را گرامی بداریم.

این مسئول تصریح کرد: علی‌رغم محدودیت‌هایی که به‌دلیل شیوع کرونا اعمال شده اما نباید گرامیداشت هفته دفاع مقدس کم‌رنگ و یا مورد غفلت قرار گیرد و باید از ظرفیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین هیئات مذهبی، تشکل‌های مردمی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بسیج، مرکز رسیدگی به امور مساجد استفاده کرد.

هاشمی گفت: باید با توجه ویژه به فضاسازی شهری، هفته دفاع مقدس با کیفیت بهتری گرامی داشته شود و دستگاه‌های اجرایی نیز با برنامه‌ریزی و ارائه برنامه‌های ابتکاری و جذاب نسبت به پاسداشت این حماسه ماندگار در سطح دستگاه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها