یادداشت/ محمدعلی غلامی

۱۷ شهریور، نقطه عطف مبارزات ملت قهرمان ایران

بی‌تردید روز خون‌بار ۱۷ شهریور از نقاط عطف مبارزات ملت خداجوی کشورمان علیه رژیم ستم‌شاهی بوده که در روند پیروزی انقلاب اسلامی نیز تأثیر شگرفی داشته است.
کد خبر: ۴۷۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 08September 2021

۱۷ شهریور، نقطه عطف مبارزات ملت قهرمان ایرانگروه استان‌های دفاع‌پرس – محمدعلی غلامی؛ قیام خونین هفدهم شهریور را می‌توان عاملی مؤثر در تشدید مبارزات مردمی ملت مسلمان ایران و تسریع در سقوط رژیم فاسد پهلوی به شمار آورد. اگر بخواهیم عمق فاجعه کشتار این روز را بررسی کنیم، به حدی است که حتی خبرنگاران خارجی هم آن را جمعه سیاه نامیده‌اند ضمن اینکه قتل عام بی‌رحمانه و شرم‌آور مردم بی‌گناه توسط دژخیمان شاه در این روز، دنیا را تکان داد.

بی‌تردید روز خون‌بار ۱۷ شهریور از نقاط عطف مبارزات ملت خداجوی کشورمان علیه رژیم ستم‌شاهی بوده که در روند پیروزی انقلاب اسلامی نیز تأثیر شگرفی داشته است. حمایت‌های همه‌جانبه ایالات متحده از رژیم طاغوت در سرکوب مبارزان حق‌طلب باعث شد تا ادعاهای عوام‌فریبانه حقوق بشری و دموکراتیک آن‌ها بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلی و واقعی آنان برای ملت فهیم ایران هرچه بیشتر نمایان شود.

از مهم‌ترین پیامدهای قیام هفدهم شهریور، توسعه اعتصابات به شکلی فراگیر در سراسر کشور بود که ضربه‌ای مهلک بر پیکره اقتصادی رژیم پهلوی وارد آورد. همچنین مهم‌ترین ویژگی دوره تازه اعتصابات که در اندک زمانی پس از کشتار ۱۷ شهریور آغاز شد ماهیت کاملاً سیاسی آن بود که با هدف از پا در آوردن رژیم و فلج ساختن آن صورت پذیرفت. در مجموع با توجه به مطالبی که عنوان شد، میدان شهدا، محلی که عزیزان ایران‌زمین در آن روز به خاک و خون کشیده شدند، یادآور شجاعت تمام مردم ایران اسلامی است.

سلام و درود می‌فرستیم بر آفرینندگان حماسه جمعه سرخ هفدهم شهریور. سلام بر آنانی که غریو الله‌اکبرشان، چنان آذرخشی سهمگین نعره‌های غرورآمیز و مستانه طاغوتیان را در هم شکست و امید ماندگاری آنان را در ایران اسلامی به یأس مبدل ساخت. باید این روز را به شکلی باشکوه گرامی داشته و در پاسداشت خون پاک شهیدان والامقام آن بکوشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها