ذوالفقاری خواستار همکاری عراق برای کاهش هزینه‌های سفر اربعین شد

رئیس ستاد اربعین خواستار همکاری عراق برای کاهش هزینه‌های سفر اربعین از جمله حذف تست پی سی‌آر در فرودگاه‌های عراق و عدم دریافت هزینه ۴۰ دلاری و برگشت زائرین از طریق مرز‌های زمینی به ایران شد.
کد خبر: ۴۷۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ - 08September 2021

ذوالفقاری خواستار همکاری عراق برای کاهش هزینه‌های سفر اربعین شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران به منظور هماهنگی اعزام ۳۰ هزار سهمیه اختصاص داده شده به ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی در محل وزارت کشور دیدار کرد.

وی با تاکید بر اینکه مراسم امسال اربعین حسینی با توجه به اپیدمی بیماری کرونا به صورت محدود برگزار می‌شود، افزود: سهمیه اعلامی به جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت عراق ۳۰ هزار نفر است که این سهمیه با محوریت موکب‌داران و حوزه‌های فرهنگی – خدماتی – درمانی تعیین می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه امسال مسافرت‌ها از طریق هوایی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از تأکیدات جدی در این سفر، مساله سلامت است و در این خصوص اولویت با کسانی است که واکسن تزریق کرده‌اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند.

ذوالفقاری در این خصوص از سفیر عراق در ایران خواست تا با توجه به اینکه زائرین اعزامی از ایران دارای تست معتبر و کنترل شده می‌باشند، تست پی‌سی‌آر مجدد با توجه به هزینه ۴۰ دلاری در فرودگاه عراق گرفته نشود و با ایجاد آمادگی در فرودگاه‌های عراق به‌ویژه نجف اشرف، زمان پذیرش و تردد مسافران به حداقل ممکن برسد تا موجب ازدحام نشود.

وی در ادامه به ضرورت تسریع در امر صدور ویزا از سوی سفارت عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا اربعین، صدور ویزا بایستی در اسرع وقت انجام گیرد و برای انتقال امکانات موکب‌داران و تجهیزات امدادی و خدماتی، بر اساس تفاهمنامه بین دو کشور، هماهنگی لازم در مرز‌ها به عمل آید.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: این آمادگی از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، با هدف کاهش هزینه سفر، مسیر بازگشت زائرین زمینی باشد و برای همین درخواست داریم این موضوع از سوی دولت عراق مورد بررسی واقع شود.

در این نشست، سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با ابراز خشنودی از دعوت ذوالفقاری جهت انجام هماهنگی برای اعزام ۳۰ هزار زائر حسینی به مراسم امسال اربعین در عراق، اظهار داشت: واقعیت امر این است که شرایط بیماری کرونا اجازه نمی‌دهد تا همه علاقه‌مندان و عاشقان حسینی توفیق زیارت و حضور در مراسم معنوی اربعین را داشته باشند.

سفیر عراق با اشاره به اینکه تخصیص ۳۰ هزار سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن وضعیت شیوع بیماری است، افزود: در تلاش هستیم مراتب حضور این ۳۰ هزار نفر در مراسم امسال اربعین حسینی به نحو مطلوبی انجام گیرد.

وی در پایان گفت: سفارت عراق آمادگی دارد مراحل صدور ویزا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد؛ وی برای مواردی که از سوی طرف ایرانی مطرح شد قول پیگیری داد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار