جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

نسل جوان باید با ارزش‌های دفاع مقدس احساس غرور کنند

امیر سهرابی گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید دوباره در زندگی ما زنده شود به طوری که نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس احساس غرور کنند.
کد خبر: ۴۷۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ - 08September 2021

نسل جوان باید بر ارزش‌های دفاع مقدس احساس غرور کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امیر نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان این که گفتمان دفاع مقدس همان گفتمان انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) با اسلام ناب و پیام عاشورا آن را به پیروزی رساند، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس باید دوباره در زندگی زنده شود به طوری که نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس احساس غرور کنند.

امیر سهرابی با اشاره به اینکه  این گفتمان مقابل توطئه‌های آمریکا و حمله‌های صدام موثر واقع شد و انقلاب و کشور ما را در مقابل حملات آنها حفظ کرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) در روز اول تجاوز صدام به کشور فرمودند نگران نباشید، یک دزد آمده و سنگی انداخته که مردم جواب آن را خواهند داد.

وی با بیان این که  گفتمان، تولید و بازتولید می‌شود اما شعار تاریخ مصرف دارد و بر روی هیجانات سوار می‌شود لذا عمرش کوتاه است، تصریح کرد: ما از گفتمان عاشورا و کربلایی صحبت می‌کنیم که 1400 سال قدمت دارد و دفاع مقدس نیز در ادامه آن است.

امیر سهرابی ضمن بیان اینکه باید احساس نیاز به این گفتمان‌ها را برای نسل جوان و آینده ایجاد کنیم که الزاما با خلاقیت همراه است، افزود: چون بخشی از زیست فرهنگی ما در دفاع مقدس ریشه دارد لذا فرهنگ دفاع مقدس باید دوباره در زندگی ما زنده شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر این که گفتمان، رویکرد به باورها و اعتقادات دارد به همین جهت با بخشنامه و امثال آن نمی‌شود امر به معروف کرد، اظهار داشت: باید ارزش‌هل را با تکنیک‌هایی امروزی طوری ارائه کنیم تا نسل امروز بپذیرد. باید نسل جوان را به گونه‌ای متوجه کنیم که با ارزش‌های دفاع مقدس احساس غرور کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها