معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید البرز خبر داد؛

جمع‌آوری تاریخ شفاهی ایثارگران و والدین شهدای البرزی

«دانش‌کهن» از جمع‌آوری تاریخ شفاهی ایثارگران و والدین شهدای البرزی خبر داد و گفت: از تاریخ شفاهی والدین شهدا، ویدئوهای 20 دقیقه‌ای تدوین شده است.
کد خبر: ۴۷۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲ - 09September 2021

جمع‌آوری تاریخ شفاهی ایثارگران و والدین شهدای البرزیبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «امیرحسین دانش‌کهن» معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از جمع‌آوری تاریخ شفاهی ایثارگران این استان خبر داد و اظهار داشت: 2 هزار و 700 دقیقه فیلم تاریخ شفاهی تدوین شده است.
وی مطرح کرد: از تاریخ شفاهی والدین شهدا، ویدئوهای 20 دقیقه‌ای تدوین شده که محتوای آن‌ها روایت‌های نابی از حیات طیبه شهدای گران‌قدر است. تلاش ما بر آن است تا این فیلم‌ها برای آشنایی نسل جدید با حیات طیبه شهدا در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اهمیت و ضرورت جمع‌آوری تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران افزود: میانگین سنی والدین شهدای البرزی 80 سال برآورد شده و این بدان معناست که فرصت زیادی برای جمع‌آوری روایت‌های آنان نداریم.

دانش‌کهن با بیان اینکه تمام سعی ما بر آن است تا آرشیو روایت‌ها و خاطرات والدین شهدا را تکمیل و به شکل مناسب به نسل جدید منتقل کنیم، گنجینه تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس را منبع موثقی برای تولیدات در این زمینه عنوان کرد.

وی گفت: تاریخ شفاهی شهدای دوران دفاع مقدس بخشی از تاریخ پرحماسه این کشور است که باید به‌گونه‌ای شایسته حفظ، نگهداری و به نسل‌ها منتقل شود تا این حماسه ماندگار باشد. تاریخ شفاهی والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز می‌تواند تنها منبع معتبر برای تولید فیلم، مستند و کتاب باشد که این امر در رأس برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار