وصیت‌نامه شهید «حسن نوروز ندافی»؛

راه شهیدان را ادامه دهید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «حسن نوروز ندافی» آمده است: راه شهیدان را ادامه دهید. خون ما شهیدان را پایمال نکنید.
کد خبر: ۴۷۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ - 09September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«حسن نوروز ندافی» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «نکا» است که در ادامه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

راه شهیدان را ادامه دهید

«حسن نوروز ندافی» فرزند «رمضانعلی» دوم اسفند ۱۳۴۵ در نکا به دنیا آمد و در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۶۴ در گوزیل پاوه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید

به نام منجی عالم بشریت مهدی موعود و نائب بر حقّش امام خمینی بت شکن زمان ما و در آن زمان مثل ابراهیم یا آن مردی که به راه نیک امر و نهی می‌کرد، و آن‌ها را به اصلاح فراوان و به خدا دعوت می‌کرد و الآن امام عزیزمان مثل او با ستمکاران می‌جنگد و آن‌ها را به دین اسلام دعوت می‌کند.

پدر و مادرم ناراحت نباشید که فرزند شما شهید شد. پدرم ناراحتی نکن بلکه خوشحال باش که چنین، فرزند خود را آماده کردید، برای دین اسلام و قرآن بجنگید.‌ ای مادر عزیزم، نور چشم فرزندان ناراحت نباشید که فرزند شما شهید شده است. مادر جان، لباس سفید را بدوز و در تشییع جنازه من بپوش تا چشم دشمنان کور کنی.‌

راه شهیدان را ادامه دهید

ای برادرم اسلحه زمین افتاده‌ی من در جنگ حق علیه باطل، که یا در جنوب و یا در غرب کشور جنگیدم، اسلحه من را بگیرید و به قلب صدام روانه کنید تا با خاک یکسان شود.‌

ای مادر عزیزم برای من گریه نکنید که با این گریه‌ها دشمنان اسلام را خوشحال می‌کنید، شما برای فرزند خود گریه کنید، اگر هم می‌خواهید گریه کنید، برای علی اکبر (ع) و علی اصغر (ع) گریه کنید واگر باز هم به خاطر من می‌خواهید گریه کنید، به شما می‌گویم برای سید الشهدا گریه کنید؛ و‌ ای خواهرانم حجاب اسلامی را رعایت کنید؛ و با حجاب شما خواهران بایستید. حجاب شما همانند پیروی ما رزمندگان از اسلام و قرآن است و همراه با حجاب شما، ما پیروزی را به دست می‌آوریم؛ و‌ ای همسر عزیزم ناراحتی برای من نکنید که شهید، زنده است و راه من را با حجاب اسلامی ادامه دهید.‌

راه شهیدان را ادامه دهید

ای پدران و مادران ناراحت نباشید که، فرزندان خود را از دست داده اید. باز از دست دادن فرزند ناراحت نباشید که چنین فرزند خود را آماده کردید تا بجنگد و برای خشنودی و رضای خدا داده اید. برادران هم محلی راه شهیدان را ادامه دهید خون ما شهیدان را پایمال نکنید و اسلحه به زمین افتادۀ ما را به دست خود بگیرید. در آخر عرایضم به پدر و مادر می‌گویم که، از دولت تقاضا نکنید که ان‌شاالله نخواهید کرد؛ چرا که احتیاج به کمک از دولت ندارید، اگر هم فرزند خود را دادید برای رضای خدا اهدا کردید.

پدر و مادر عزیزم از خوبی شما چه عرض کنم و از خوبی شما چگونه تشکر کنم‌. ای پدر و مادر برای من ۱۹ سال زحمت کشیده آخر، نتیجه خوبی شما این است که فرزند خود را آماده کردید و در راه خدا دادید و از زحمت کشیدة شما بهترین را از خداوند در جهان آخرت می‌گیرید؛ و از خدا بخواهید که در این دنیا به شما سعادت و همچنین در آخرت بهشت جاودان را به شما عطا نماید.

راه شهیدان را ادامه دهید

پدران و مادران و برادران و خواهران نمازجمعه و جماعت را فراموش نکنید و دعای سر نماز را هم همین‌طور ان شاالله. خداحافظ شما پدران و مادران شهید داده.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار