امیر سرتیپ «حیدری»:

نیروی زمینی ارتش ۱۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو از زمان شیوع کرونا، ۱۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کرده است.
کد خبر: ۴۷۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ - 09September 2021

نیروی زمینی ارتش ۱۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در آیین افتتاح بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی «شهدای ارتش»، اظهار داشت: ارتش به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت وجود ولایت‌فقیه و فرماندهی نیرو‌های مسلح، به‌عنوان نهادی که مفتخر است متولد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، توانسته در عرصه‌های مختلف ولایت محوری و ولایت مدار بودن خودش را به منصه ظهور برساند.

امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران روزی در تامین امنیت در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی غائله‌های ضدانقلاب را از بین برد، روز دیگر در دفاع مقدس عاشقانه وارد عرصه نبرد با کفار بعثی شد که سند ماندگار این حماسه بزرگ پرونده ۴۸ هزار شهید در سازمان ایثارگران ارتش و ۴۶ هزار شهید در سازمان ایثارگران نیروی زمینی است.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش مظلومانه و بی‌صدا از سال ۷۰ رسما درگیر مبارزه با منافقان، اشرار، ضدانقلاب در مرز‌های طولانی کشور بوده و ولایت محور بودن در تولید امنیت برای تمامیت کشور را به منصه ظهور رساند.

امیر سرتیپ حیدری با بیان این‌که ماموریت ارتش حفظ تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری است، بیان کرد: ارتش در عرصه‌های غیرنظامی از جمله در زلزله سرپل ذهاب و سیل گلستان وارد عمل شد و همچنین مبارزه با داعش در عراق و سوریه را عهده دارد و شهدای مدافع حرم ارتش افتخاری برای این نیرو می‌باشد.

وی افزود: تامین امنیت مرز‌های غرب و جنوب غرب کشور در مقابل داعشی که در عراق مستقر است، تحویل نیروی زمینی ارتش شده و همچنین نیروی ارتش در مقابل ناامنی‌هایی که در مرز‌های شرق کشور به طول ۹۳۵ کیلومتر است، مستقر شده است.

امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: با اتفاق بزرگی که در کشور افغانستان افتاد، تصور می‌شد مرز‌های ایران دچار ناامنی شود، در حالی که نیروی زمینی با آینده‌نگری و روشن‌بینی رهبر معظم انقلاب بنا به اوامر رهبری، ۲ ماه قبل از حضور مسلحانه طالبان در افغانستان مرز‌های شرق کشور به نیروی زمینی تحویل و نیروی زمینی باصلابت در مرز‌ها مستقر شده‌است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: با وجود این‌که در مرز‌های شرقی کشور اتفاق بزرگی افتاده، نظام حکومتی جدیدی سرکار آمده، ولی مرز‌های شرقی امن‌ترین مرز‌های کشور ایران است و نیروی ارتش در مرز‌های جنوب شرقی نیز مستقر می‌باشد.

وی در ادامه گفت: در مبارزه با ویروس کرونا از روز اول لبیک گوی رهبر معظم انقلاب بودیم و باروحیه جهادی و تبدیل تهدید به فرصت به‌محض شیوع ویروس، وضعیت آفندی گرفتیم، تمام تاسیسات کارخانه‌ها تولید البسه را به تولید ماسک اختصاص دادیم و تمام ادوات شیمیایی میکروبی را به ادوات علیه ویروس کرونا تبدیل کردیم. نیرو‌های مسلح ۵۶ بیمارستان تخصصی دارند که ۲۸ بیمارستان معادل ۵۰ درصد در اختیار نیروی زمینی ارتش است و ۱۲ هزار کادر پزشکی با ۶ گردان پشتیان در اختیار کادر درمان کشور قرار گرفت.

امیر سرتیپ حیدری با بیان این‌که هر استانداری هر خواسته‌ای در زمینه ویروس کرونا داشت، همراهی کرده‌ایم، اضافه کرد: ایجاد پست قرنطینه ۲ هزار تختخوابی در تهران، قرنطینه‌های بسیار بزرگ در ۱۲ شهر، بیمارستان صحرایی در همه استان‌ها، در اختیار گذاشتن تمام پادگان‌های ارتش در اختیار نظام سلامت کشور و ایجاد یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ پست برای کادر درمان در طرح واکسیناسیون از دیگر اقدامات نیروی زمینی ارتش بوده است.

وی با بیان این‌که به فناوری احداث بیمارستان‌های پیشرفته و فوق پیشرفته تنفسی ویژه مبارزه با کرونا دست یافته‌ایم، ادامه داد: نیروی زمینی ارتش رکورددار این علم و فناوری است و می‌توانیم ظرف یک هفته کاری یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی فوق پیشرفته مجهز دایمی تنفسی را در هر شرایط اقلیمی احداث نماییم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تاکنون در شهر‌های خاش، زاهدان، اصفهان، گیلان، کرمانشاه، تهران و پیشرفته‌تر از همه این شهرها، در شهر قم بیمارستان تنفسی احداث شده است، عنوان کرد: پایه اصلی این بیمارستان‌ها اکسیژن‌رسانی است و از این رو مجهز به مخزن اکسیژن سانترال و اکسیژن ساز سانترال بوده و اکسیژن ساز سیار، انفرادی و پرتابل نیز در آن‌ها به کار گذاشته‌ایم که برای هر بحرانی پاسخگوست. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تاکنون ۱۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار