استاندار قم:

احداث بیمارستان پیشرفته ارتش مصداق کامل حرکت جهادی است

«بهرام سرمست» گفت: همه نیرو‌های مسلح و مردمی و دستگاه‌های اجرایی پشتیبان ساخت بیمارستان شهدای ارتش بودند و اقدام جهادی به معنای واقعی کلمه را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۴۷۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ - 09September 2021

احداث بیمارستان پیشرفته ارتش مصداق کامل حرکت جهادی استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «بهرام سرمست» استاندار قم امروز در آیین افتتاح بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی شهدای ارتش جمهوری اسلامی با بیان این‌که بیش از ۱۸ ماه است که درگیر بیماری کرونا هستیم، اظهار داشت: ستاد کرونای استان هیچ‌گاه احساس تنهایی نکرد و با وجود این‌که علما، مراجع، خیران و گروه‌های جهادی در کنار ما بودند، نیرو‌های مسلح نیز همواره در زمان نیاز در کنار ملت و ستاد بحران قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در موج اول به‌محض درخواست استقرار بیمارستان سیار در شهرک پردیسان، نیرو‌های ارتش مستقر شدند و قوت قلبی برای همه کادر درمان بودند و اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه انجام دادند.

سرمست بیان کرد: در پیک پنجم بیماری نیز، چون احساس می‌کردیم به دلیل دامنه بیماری و شدت آن، تعداد بستری‌ها از ظرفیت بیمارستانی فراتر رود، از امیر سرلشکر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح درخواست مکتوب نمودم و در کمتر از ۲۴ ساعت نیروی ارتش در بیمارستان شهید بهشتی مستقر شدند. نیروی ارتش به فاصله هشت روز توانستند بیمارستان را با اقدام جهادی احداث نمایند و این بیمارستان در قم از نمونه‌های مشابه استان‌های دیگر نیز پیشرفته‌تر است.

وی گفت: در کنار اقدامات مقابله‌ای برای بیماری کرونا در سطح استان سعی کردیم از تهدید فرصت بسازیم، بیمارستان‌های نیمه‌تمام و در حال احداث در دستور کار قرار گرفت. در این مدت بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) با ۲۳۱ تخت و بیمارستان مادر با ۲۱۸ تخت به مرحله بهره‌برداری برسانیم و در خدمت بیماران کرونایی استان قرار دادیم.

استاندار قم با بیان این‌که بیمارستان شهدای ارتش به ظرفیت درمانی استان اضافه شد، ادامه داد: سعی کردیم به‌جای بیمارستان سیار یا صحرایی یک بیمارستان دایمی تنفسی و پیشرفته در استان مستقر کنیم و خوشحالیم این وعده تحقق پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار