استاندار یزد در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

در زمینه حکمرانی شفافیت را نهادینه کنیم

«طالبی» گفت: در زمینه حکمرانی خوب توانستیم شاخص‌های نظیر شفافیت و پاسخگویی را نهادینه کنیم و امروز به جرات می‌گویم شرایط استان در این زمینه شرایط بسیار مطلوبی است.
کد خبر: ۴۷۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 09September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمدعلی طالبی» استاندار یزد در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که در سالن شهید «منتظر قائم» استانداری برگزار شد با بیان اینکه در بدترین شرایط استان مسئولیت استانداری را تقبل کردم اظهار داشت: زمانی که استاندار شدم شرایطی خوبی بر استان حاکم نبود ضمن اینکه کرونا هم مزید بر علت شد و خیلی از مشکلات را اضافه کرد.

وی افزود:، اما خوشبختانه فضای همدلی، صمیمیت، همگرایی و آرامش سیاسی بین افراد تصمیم گیر و تصمیم ساز در استان سبب شد که اتفاقات بسیار بزرگی فراتر از انتظار رقم بخورد.

طالبی با اشاره به شعارش مبنی بر «حکمرانی خوب» ابراز داشت: در زمینه حکمرانی خوب توانستیم شاخص‌های نظیر شفافیت و پاسخگویی را نهادینه کنیم و امروز به جرات میگویم شرایط استان در این زمینه شرایط بسیار مطلوبی است.

استاندار یزد در خصوص فشار‌ها و ملاحظات سیاسی دوران مسئولیتش ابراز داشت: هیچ کس نمی‌تواند مدعی باشد که با فشار یا ملاحظه سیاسی در دوران مسئولیت روبرو نبوده، اما بنده در راستای منافع استانی تسلیم هیچ فشار و ملاحظه‌ای نشدم.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش به مدیریت خوب استان در مسئله کرونا ابراز داشت: در بحث کرونا علی رغم تلخ کامی‌ها شاهد همبستگی و حضور چشمگیر مردم و خیرین با مجموعه دولت در استان بودیم به گونه‌ای که تنها استانی هستیم در کشور که برای تمام شهرستان‌های خود دستگاه اکسیژن ساز تامین کردیم و در پیک پنجم نیز از معدود استان‌های بودیم که به قله پیک‌های گذشته برگشت نداشتیم مثلا آمار بستری ما در این پیک به عدد ۹۰۰ رسیدیم که این عدد در پیک سوم ۱۲۰۰ نفر بود حتی استان یزد بار‌ها در هئیت دولت به عنوان الگوی مدیریت کرونا معرفی شد و در حال حاضر هم دومین استان از نظر عبور از پیک دوم هستیم.

۴۱درصد مردم یزد واکسینه شدند

وی ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون در یزد ۱۰مرکز تجمیعی واکسیناسیون و در شهرستان‌ها نیز یک مرکز در هر شهرستان راه اندازی کردیم البته در حال حاضر ۴۱درصد مردم واکسینه شدند که برای افزایش مشارکت، رنج سنی مرکز استان را به ۳۵ و شهرستان‌ها را به ۳۰ رساندیم البته تاکنون ۳۱۳ هزار دز و تاکنون ۱۷۰ هزار نفر هر دو دز را دریافت کردند

طالبی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون اعتراضات و تجمعات درب استانداری اظهار داشت: یکی از افتخارات بنده این است که در دوران مسئولیتم جلوی هیچ تجمعی را نگرفتم چرا که باور من این است که باید فرصت اعتراض و بیان درد‌ها برای مردم فراهم کرد و بر همین اساس علی رغم اینکه از این تجمعات از قبل اطلاع داشتیم اجازه تجمع و اعتراض را به مردم دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها