معاون آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه الله (عج):

کرونا نگاه مردم به کادر درمان را تغییر داد

اخوان مقدم گفت: عزیزان ما در نظام سلامت از کادر خدماتی بیمارستان تا پرستاران، پزشکان، متخصصان و فوق تخصص‌ها در زمینه این بیماری بسیار فعال هستند و این موضوع سبب ایجاد نوعی تقدس در فعالیت آن‌ها شده است و مردم هم همیشه احساس بسیار خوب و روحانی نسبت به این مجموعه داشتند.
کد خبر: ۴۷۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ - 09September 2021

کرونا نگاه مردم به کادر درمان را تغییر داد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جمال اخوان مقدم» معاون آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه الله (عج) در گفت‌وگویی اظهار داشت: در بحران کووید تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند و بیمارستان بقیه‌الله یکی از مراکز اولیه‌ای بود که این بیماران را پذیرش کرد و در حال حاضر تقریبا نزدیک به تمامی ظرفیت خود را به آن‌ها اختصاص داده است. عزیزان ما در نظام سلامت از کادر خدماتی بیمارستان تا پرستاران، پزشکان، متخصصان و فوق تخصص‌ها در زمینه این بیماری بسیار فعال هستند و این موضوع سبب ایجاد نوعی تقدس در فعالیت آن‌ها شده است و مردم هم همیشه احساس بسیار خوب و روحانی نسبت به این مجموعه داشتند و این امر موجب شد تا نگاه به درمان تغییر کند و ارزش الهی آن بیشتر شناخته شود.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا بر اساس سیاست‌های کشوری و حتی جهانی به نظر می‌رسید که برخی از رشته‌ها نظیر عفونی محدود شود و جامعه سلامت تصور می‌کرد که بیماری‌های عفونی مربوط به قرن گذشته است و هم اکنون دوره بیماری‌هایی نظیر سرطان، بیماری قلبی، بیماری‌های ژنتیکی و... است و کووید به طور کلی این نظام را به هم زد و موجب شد تا رشته‌های بهداشت، بیماری‌های عفونی و مدیریت سلامت جایگاه خود را پیدا کنند و در حوزه بهداشت و درمان بالا بیایند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در پاسخ به این سوال که آیا شیوع کرونا استقبال از رشته‌های مختلف پزشکی را تحت تاثیر قرار داد؟، اظهار کرد: می‌توان گفت که شیوع کووید تقریبا هیچ تاثیری بر استقبال معمول از رشته‌ها نگذاشت و ورود به رشته‌های مختلف پزشکی سیر طبیعی خود را طی کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ما متقاضیان و داوطلبان بیشتری نسبت به سال گذشته داشتیم، ادامه داد: با توجه به حسن سابقه‌ای که از دانشگاه بقیه‌الله نشان داده است، متقاضیان ورود به این دانشگاه امسال از سوابق تحصیلی بهتری نسبت به قبل برخوردار بودند و بسیاری افراد با رتبه‌های بسیار خوب این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کردند.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها