نماینده مردم در مجلس:

امکان واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی فراهم نیست

حاجی‌پور گفت: هنوز واکسن موثری برای تزریق به سنین ۷ تا ۱۲ سال در هیچ کجای دنیا مورد استفاده و تایید قرار نگرفته است. از این رو واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی امکان پذیر نیست؛ اما در گروه سنی هدف دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال در حال رایزنی‌هایی برای ورود واکسن ویژه هستیم.
کد خبر: ۴۷۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ - 09September 2021

امکان واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی فراهم نیست

به گزارش گروه سایر رسانه دفاع‌پرس، «رضا حاجی‌پور» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: در جلسه‌ای که دو روز گذشته نیز به همراه وزرای بهداشت علوم و آموزش و پرورش داشتیم با توجه به شرایط موجود کشور اعلام شد که در همه مقاطع  در دانشگاه‌ها و مدارس شیوه آموزش مجازی است.

وی در مورد واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان گفت: بر طبق صحبت‌هایی که با وزارت بهداشت صورت گرفته است واکسیناسیون دانشجویان از روز‌های آینده آغاز و با سرعت تکمیل خواهد شد.

حاجی‌پور در مورد واکسیناسیون دانش آموزان گفت: هنوز واکسن موثری برای تزریق به سنین ۷ تا ۱۲ سال در هیچ کجای دنیا مورد استفاده و تاییید قرار نگرفته است. از این رو واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی امکان پذیر نیست، اما گروه سنی هدف دانش آموزی ما ۱۲ تا ۱۸ سال است که در حال رایزنی‌هایی برای ورود واکسن ویژه این سنین هستیم.

 نماینده مجلس در مورد اختلال در واکسیناسیون فرهنگیان گفت: طی روز‌هایی روند واکسیناسیون این عزیزان با تعویق مواجه شده بود که با تامین واکسن این روند از سر گرفته شده و با سرعت و شدت بیشتر در حال تکمیل است.

وی در مورد زمان آغاز آموزش حضوری و بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس در کشور گفت:با توجه به تیپ‌های جدید بیمار و این موضوع که در هر دوره شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع بیماری هستیم همچنان نمی‌توان از آموزش حضوری و زمان دقیق آغاز آن صحبت کرد، باید برای مهار بیماری تلاش و با تبدیل به وضعیت باثبات و مدیریت آن بتوانیم تصمیم گیری در این خصوص نماییم.

حاجی‌پور گفت:با توجه به اینکه برخی از مناطق کشور در شرایط مساعد تری از جهت کنترل بیماری به سر می‌برند در صورت مدیریت صحیح آموزش و و پرورش در این مناطق می‌توان به سوی آموزش حضوری رفت.

 نماینده مجلس در پایان در مورد این سوال که آیا می‌توان با واکسیناسیون کامل دانشجویان و دانش آموزان به آموزش حضوری برگردیم گفت:اگر در شرایط وخیم بیماری باشیم واکسیناسیون هم برای از سر گیری آموزش کفایت نمی‌کند، اما امیدواریم با واکسیناسیون عمومی بتوانیم به مهار و مدیریت بیماری بپردازیم.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار